بیش از ۶۰هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت نخود

مهاباد-بالویز”سفیر– مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سال زراعی جاری در بیش از ۶۷ هزارهکتار ازمزارع استان محصول نخود اعم از آبی و دیم کشت شده است. به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” علی عیدی اظهار کرد : از مجموع ۶۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر […]

مهاباد-بالویز”سفیر– مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سال زراعی جاری در بیش از ۶۷ هزارهکتار ازمزارع استان محصول نخود اعم از آبی و دیم کشت شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” علی عیدی اظهار کرد : از مجموع ۶۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت نخود ، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت کشت انتظاری ، ۵۴۰ هکتار به صورت کشت پاییزه  و مابقی به صورت بهاره کشت شده است .

عیدی” با بیان اینکه ۹۸ درصد مزارع نخود در اراضی دیم کشت می شود،  افزود: پیش بینی می شود از این میزان اراضی زیرکشت، با متوسط عملکرد ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار، حدود ۴۰ هزار تن نخود برداشت شود.

وی تصریح کرد: نخود کشت شده در اراضی استان عمدتا” از نوع نخود سفید رقم محلی قزوین و نخود رنگی پیروز و سعید است.

وی با اشاره به اینکه محصول نخود اغلب به صورت کشت بهاره و در مناطق دیم استان کشت می گردد ، ادامه داد : نخود بهاره نیز از نیمه اول فروردین ماه در استان کشت می شود و زمان برداشت این محصول نیز از نیمه اول تیر ماه می باشد و تا ۱۵ مرداد ماه نیز برداشت آن به طول می انجامد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : مناطق عمده کشت حبوبات در استان شهرستانهای بوکان ، ارومیه ، نقده ، پیرانشهر، اشنویه و مهاباد است .

لازم به ذکر است کاشت نخود موجب تثبیت ازت در خاک و آماده سازی اراضی زراعی برای کشت محصول گندم در مناطق دیم می شود

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۱۰- س – ۰۹:۵۵