بی‌توجهی به تابلوهای ایمنی بلای جان گردشگران در آبشار شلماش سردشت

مهاباد – بالویز “سفیر – رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت گفت:  بی‌توجهی به تابلوهای ایمنی و هشدارهای راهنمای‌های افسران ایمنی مستقر در آبشار شلماش سردشت بلای جان گردشگران شده است. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز  صلاح محمدی، با اعلام این مطلب اظهار کرد:  این آبشار با ارتفاع ۲۰۰ […]

مهاباد – بالویز “سفیر – رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت گفت:  بی‌توجهی به تابلوهای ایمنی و هشدارهای راهنمای‌های افسران ایمنی مستقر در آبشار شلماش سردشت بلای جان گردشگران شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز  صلاح محمدی، با اعلام این مطلب اظهار کرد:  این آبشار با ارتفاع ۲۰۰ متر در دره‌ای سرسبز و جنگلی قرار گرفته است که سالانه مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

او افزود: برای استفاده از طبیعت و زیبایی‌های این منطقه امکانات رفاهی مانند ساخت آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی و بوفه‌های فروش مواد غذایی ایجاد شده  و راه‌ دسترسی به آنجا زیرسازی و آسفالت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت عنوان کرد:  همچنین در کنار این امکانات رفاهی، برای حفظ سلامتی و ایمنی گردشگران نیز تابلوهای راهنمای ایمنی در این منطقه نصب شده و اطراف آبشار نیز نرده‌کشی شده است اما با این وجود گردشگران توجهی به رعایت نکات ایمنی نمی‌کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک گردشگر در رودخانه بالادست آبشار به هنگام عبور از آن غرق شد، عنوان کرد:  همچنین امسال دو گردشگر نیز بر اثر بی‌احتیاطی به حوضچه آبشار پرت شدند که خوشبختانه با کمک نیروهای آتش‌نشانی از مرگ نجات پیدا کردند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد:  از همه گردشگرانی که برای بازدید از آبشار شلماش به این منطقه سفر می‌کنند درخواست می‌شود حتما توجه به نکات ایمنی را جدی بگیرند تا مشکلی پیش نیاید.

آبشار شلماش از مهم‌ترین آبشارهایی است که در سطح استان آذربایجان غربی و در شهر سردشت جاری است. آبشار شلماش با دره‌ای سرسبز در کنار جنگل‌های پراکنده، در نزدیکی شهر سردشت واقع شده و از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک محسوب می‌شود.

مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیر زیبا و پر درختی است. جاده مذکور آسفالت و مناسب بوده و تا آبشار مدت ۲۰دقیقه می‌باشد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۰۳ – س – ۱۶:۰۳