بازگشت برخی محدوديت هاي كرونايي در سقز

مهاباد-بالویزسفیر-به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و عدم رعایت توصیه های بهداشتی توسط برخی از شهروندان،احتمال بازگشت برخی”محدوديت هاي كرونا”در سقز وجود دارد  به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ،فرماندار ویژه سقز با اشاره به شيوع گسترده كرونا در سقز و ديگر شهرهاي همجوار اين شهرستان بر رعايت پروتكل هاي بهداشتي در […]

مهاباد-بالویزسفیر-به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و عدم رعایت توصیه های بهداشتی توسط برخی از شهروندان،احتمال بازگشت برخی”محدوديت هاي كرونا”در سقز وجود دارد 

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ،فرماندار ویژه سقز با اشاره به شيوع گسترده كرونا در سقز و ديگر شهرهاي همجوار اين شهرستان بر رعايت پروتكل هاي بهداشتي در سطح جامعه توسط اقشار مختلف تاكيد كرد.

” كاميل كريميان ”  با اشاره به اينكه عده اي از مردم به توصيه هاي بهداشتي توجه نمي كنند و شاهد هستيم كه در خانه باغ ها و مكان هاي مختلف، نسبت به برگزاري مراسم عروسي اقدام مي كنند، تصريح كرد: با دستور دادستاني با اين افراد برخورد قاطع مي شود.

وي با بيان اينكه  در روزهاي گذشته شاهد مرگ افراد جوان و ميانسال مبتلا به كرونا در سقز بوده ايم تصريح كرد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی  شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم شد

كريميان با اشاره به شيوع بيماري در سطح روستاها، از بخشداران نيز خواست تا در راستاي جلوگيري از همه گير شدن اين ويروس، دهياران از برگزاري مراسم ها و هر نوع تجمع، جلوگيري و مراتب را براي برخورد قانوني به پاسگاه هاي انتظامي مستقر در بخش اعلام كنند.

وي بر تعطيلي بوفه داخل پارك ها به مدت يك هفته، جمع آوري معتادان متجاهر، رعايت كامل پروتكل ها به ويژه در سراي سالمندان، حضور در ادارات با ماسك، تعطيلي رستوران ها و ارائه خدمات فقط در قالب غذاهاي بيرون بر، تعبيه غسال خانه موقت براي فوت شدگان كرونايي، عدم برگزاري نماز جماعت در مساجد و تكايا، ايجاد محدوديت در مراكز تفريحي توسط شهرداري و محدوديت در رفت و آمد جاده هاي منتهي به تفرجگاه ها و حضور نيافتن كارمندان با علايم مشكوك در سركار تصريح كرد.

وي همچنين عنوان كرد: جمع آوري كمك هاي نقدي و غير نقدي توسط كمپين هاي مردمي، توليد ماسك و دستكش و روپوش ارزان بايستي از سرگرفته شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم افزايش آمار مبتلايان در سقز را زنگ خطري براي سلامت شهروندان برشمرد.

” انور بهرامي” افزود: امروز بسیاری از مردم عقیده دارند که ویروس کرونا ضعیف شده و دیگر آن کشندگی روزهای اول را ندارد كه اين تصور غلطی است.

وي خطر شيوع كرونا را بسيار جدي برشمرد و بر رعايت پروتكل هاي بهداشتي توسط تمامي مردم تاكيد كرد.

بهرامي، خاطرنشان كرد: اگر مردم همکاری نکنند بی شک این آمار روند افزایشی و نگران کننده خواهد داشت.

وی سن مبتلایان و برخي فوتی های به کرونا در چند روز گذشته در شهرستان را زیر ۲۰ سال اعلام و اظهار كرد: مردم باید از برگزاری و یا شرکت در برنامه های گروهی مثل عروسی، عزا و …، خودداری کنند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در سطح شهرستان باشیم.

بهرامی با اشاره به کمبود و نبود امکانات لازم همچون ماسک و لباس های ویژه پرستاران و بستری های کرونایی در بیمارستان های سقز، از خیران و عموم مردم خواست در این راستا ما را همکاری کنند.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی “بالویز – ۹۹/۰۳/۲۶ – د – ۱۹:۴۵