نجات یک گردشگر از مرگ حتمی در آبشار شلماش

مهاباد- بالویز”سفیر،رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت گفت :یک گردشگر از مرگ حتمی در آبشار شلماش توسط تیم امداد نجات یافت  به گزارش سرویس حوادث ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت گفت :  یکی از گردشگران آبشار شلماش به حوضچه دوم سقوط کرد […]

مهاباد- بالویز”سفیر،رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت گفت :یک گردشگر از مرگ حتمی در آبشار شلماش توسط تیم امداد نجات یافت 

به گزارش سرویس حوادث ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت گفت :  یکی از گردشگران آبشار شلماش به حوضچه دوم سقوط کرد که باتوجه به وضعیت فیزیکی آبشار احتمال مرگ این گردشگر بالا بود.

ارسلان پناهی افزود : تیم امداد و نجات آتش نشانی شهرداری سردشت بلافاصله وارد عمل شد و توانست قبل از اینکه حادثه‌ای ناگوار روی دهد این گردشگر را نجات دهند.

وی همچنین اظهار داشت : هویت این فرد معلوم (م-ع)  و بیست و هشت سال سن داشت

رییس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت تاکید کرد : بی احتیاطی و عدم توجه به تابلوهای ایمنی و راهنمایی  ایمنی مهمترین عامل حوادث در آبشار شلماش هستند.

شایان ذکر است از ابتدای سالجاری دونفر از مرگ حتمی در آبشار شلماش نجات یافته اند و یک نفر دیگر نیز جان خود را در این آبشار از دست داده است.

آبشار شلماش از مهم‌ترین آبشارهایی است که در سطح استان آذربایجان غربی و در شهر سردشت جاری است. آبشار شلماش با دره‌ای سرسبز در کنار جنگل‌های پراکنده، در نزدیکی شهر سردشت واقع شده و از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک محسوب می‌شود.

این آبشار که در واقع از سه آبشار تشکیل شده هم‌اکنون به صورت منطقه‌ای تفریحی درآمده که همه ساله به خصوص در فصل گرما هزاران نفر از مناطق مختلف و به خصوص از شهرهای کردنشین برای دیدن آن عازم سردشت می‌شوند.

سه آبشار به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته‌اند که اولین آن‌ها در نزدیکی محل توقف و پارکینگ قرار گرفته‌است.

برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتاً زیاد را پایین رفته و وارد دره‌ای عمیق شوید.

در حال حاضر با احداث پله و حصارهایی بالا و پایین رفتن از دره راحت‌تر و کم خطر تر شده‌است.

در فصل بهار این آبشار پر آبترین روزهای خود را می‌گذراند.

آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است ولی از اول خرداد ماه به بعد تا اواسط پاییز می‌تواند موقع مناسبی برای سفر به این منطقه باشد.

مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیر زیبا و پر درختی است. جاده مذکور آسفالت و مناسب بوده و تا آبشار مدت ۲۰دقیقه می‌باشد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۳/۲۶ – د – ۱۴:۲۰

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)