۸ تیم واکنش سریع اطفا حریق جنگل های آذربایجان غربی تشکیل شد

مهاباد-بالویز”سفیر-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:۸ تیم واکنش سریع ،جهت پیشگیری و اطفا حریق در مناطق پنجگانه این استان تشکیل شده است. به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، رضا خیری بیان کرد: در پی حریق های اخیر در جنگل های زاگرس و مناطق تحت حفاظت محیط زیست کشور، یگان […]

مهاباد-بالویز”سفیر-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:۸ تیم واکنش سریع ،جهت پیشگیری و اطفا حریق در مناطق پنجگانه این استان تشکیل شده است.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، رضا خیری بیان کرد: در پی حریق های اخیر در جنگل های زاگرس و مناطق تحت حفاظت محیط زیست کشور، یگان حفاظت استان آذربایجان غربی، جهت مقابله با احتمال وقوع حریق اقدام به ساماندهی نیروهای یگان حفاظت با همیاری تشکل های مردم نهاد زیست محیطی کرده است.

او افزود:  در این راستا ۸ تیم واکنش سریع ، با ۴۵ نفر نیرو، جهت پیشگیری و اطفا حریق در مناطق پنجگانه تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان تشکیل شده است.

خیری با اشاره به مناطق حفاظت شده استان گفت: تیم های مذکور در ” پارک ملی دریاچه ارومیه”، “منطقه حفاظت شده مڕکان”، مناطق حفاظت شده جنگلی” میرئاوا سردشت و پیرانشهر” ،”منطقه حفاظت شده نەورۆزی میاندوآب/نقده”، “پناهگاه حیات وحش سوتاوو و حمامیان بوکان”، ” پناهگاه حیات وحش کانی برازان مهاباد” و “تالاب جووت ئاوا نقده” فعال خواهند بود.

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان از مردم استان در خواست کرد تا در صورت روشن کردن آتش در مناطق پس از اتمام حتما از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند تا بطور ناخاسته منجر به آتش گرفتن مناطق در این فصل گرما نباشیم

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی “بالویز – ۹۹/۰۳/۲۵ – ی – ۱۴:۱۵