ذخیره آب در سدهای آذربایجان‌غربی به بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسید

مهاباد-بالویز”سفیر، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت:ذخیره آب در سدهای آذربایجان‌غربی به بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسید به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” اتابک جعفری اظهار کرد: هم اینک یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای این استان ذخیره شده که برای تامین آب شرب، آبیاری بخش کشاورزی و […]

مهاباد-بالویز”سفیر، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت:ذخیره آب در سدهای آذربایجان‌غربی به بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” اتابک جعفری اظهار کرد: هم اینک یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای این استان ذخیره شده که برای تامین آب شرب، آبیاری بخش کشاورزی و کمک به احیای دریاچه ارومیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

“جعفری” افزود :  هم اکنون ۱۵ سد در آذربایجان‌غربی به بهره برداری رسیده که حجم آب قابل مدیریت در آنها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در راستای احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: امسال در مجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان برای احیای دریاچه ارومیه، تامین آب شرب و بخش کشاورزی رها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: در سال آبی جاری یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون مترمکعب آب از سدهای اقماری به سمت دریاچه ارومیه و ۹۸۰ میلیون مترمکعب برای بخش شرب و کشاورزی رها می‌شود.

جعفری افزود: سدهای شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ‌چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی سلماس، سد ماکو،  کرم‌آباد پلدشت و چپرآباد اشنویه در آذربایجان غربی فعال است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز – ۹۹/۰۳/۲۴ – ش – ۱۶:۴۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)