انفجار مین در بانه یک مصدوم برجای گذاشت

مهاباد- بالویز “سفیر” سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: یکی از اهالی روستای سارداو بخش آرمرده بر اثر انفجار مین از ناحیه پا مصدوم شد. به گزارش سرویس حوادث ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ محمد امین زاده اظهار داشت: روز یکشنبه یکی از اهالی روستای سارداو بخش آرمرده بانه بر اثر انفجار یک قبضه […]

مهاباد- بالویز “سفیر” سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: یکی از اهالی روستای سارداو بخش آرمرده بر اثر انفجار مین از ناحیه پا مصدوم شد.

به گزارش سرویس حوادث ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ محمد امین زاده اظهار داشت: روز یکشنبه یکی از اهالی روستای سارداو بخش آرمرده بانه بر اثر انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران دفاع مقدس از ناحیه پا مصدوم شد.

وی اضافه کرد: این مصدوم به کمک اهالی روستا به بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت.

تعدادی از مین ها بر اثر فرسایش خاک و بارش باران و برف جابجا می شوند و سالانه باعث مصدومیت  روستاییان و افرادی که مشغول چیدن گیاهان خوراکی هستند ، می شود

همچنین در شهرستان بانه ،۵۷۰ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری از کامیون طرف عراقی در سیرانبند بانه کشف شد

روابط عمومی گمرک بانه اعلام کرد: روز یکشنبه  ۱۸ خرداد، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز  کارکنان  گمرک سیرانبند بانه و در ادامه کشفیات خود، موفق به کشف مقدار ۵۷۰ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلاری جمعاً ۵۷,۰۰۰ دلار در درب خروج بازارچه سیرانبند بانه به هنگام بازرسی از یک دستگاه کامیون عراقی حامل کالای صادراتی گردید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز – ۹۹/۰۳/۲۱- ۱۹:۴۰

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)