فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی در آماده باش است

مهاباد- بالویز “سفیر” سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ،گفت : فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی در خصوص احتمال آتش سوزی در مراتع  آماده باش است  به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” قاسمی ، از اقدامات و برنامه های این اداره کل برای استفاده از ظرفیت گروه های […]

مهاباد- بالویز “سفیر” سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ،گفت : فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی در خصوص احتمال آتش سوزی در مراتع  آماده باش است 

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” قاسمی ، از اقدامات و برنامه های این اداره کل برای استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و توانمندی دستگاه های اجرایی در پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی عرصه های ملی با توجه به فرارسیدن فصل گرما در استان خبر داد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ،افزود : درروزهای پیش رو با جدیت تمام به دنبال هماهنگی و برنامه ریزی برای آماده کردن توان داخلی و جلب مشارکت مردمی و نهادهای اجرایی در سطح استان دربحث آتش سوزهای احتمالی درمراتع هستیم و این هماهنگی ها منجر به نتیجه وهمدلی کلیه ی آحاد مردم و دستگاهای اجرایی برای مقابله با این موضوع باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی های مناسب در سطح استان و افزایش پوشش گیاهی در مراتع ملی احتمال آتش سوزی درمراتع نیز افزایش یافته و موکدا” از تمام مردم بخصوص روستاییان تقاضا داریم رعایت موارد ایمنی را به هنگام حضور در طبیعت مد نظر قرار دهند و از روشن کردن هر گونه آتش در بستر مراتع خود داری نمایند.

“قاسمی ” ادامه داد : فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی درآماده باش کامل قرار دارد و مقرر گردیده تمامی افراد و کارکنان مجموعه اداره کل منابع طبیعی نیزدرسطح استان بطورمداوم عملیات گشت زنی را داشته باشند. مردم  نیز با مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگلها مراتب را به تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت اطلاع دهند تا همکاران به موقع در صحنه حضور یابند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد:یکی از موثرترین راهکارهای پیشگیری از حریق در عرصه های ملی ؛ آگاهی دهی و اطلاع رسانی عمومی است که با تمهیدات انجام شده در روزهای آتی از طریق رسانه های عمومی وجراید به آن پرداخته خواهد شد. همچنین مقررگردیده از طریق استانداری ، ائمه جماعات ؛ فرمانداری ها؛ شوراهای اسلامی و دهیاری ها مسائل ترویجی وهشداردهنده به اطلاع عموم رسانده شود تا از همه ظرفیتها برای جلوگیری ازآتش سوزی درمراتع ملی استفاده گردد.

گفتنی است آذربایجان غربی بیش از دو میلیون هفتصد و پنجاه هزارهکتار عرصه ملی  و ۱۰۱ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۳/۱۹ – ۲۰:۵۵