آغاز نام‌نویسی متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی

مهاباد – بالویز ” سفیر” مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز نام‌نویسی متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری  در این استان خبر داد. به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز نام‌نویسی متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری  در این استان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای فعالیت‌های متنوع خود به منظور نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه از متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا ۳ سال ساخت نام‌نویسی و ثبت نام می‌کند.

او افزود: شرکت‌های تولید کننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.rpf.rmto.ir برای نوسازی خودرو خود اقدام کنند، عنوان کرد: این کامیون‌ها نباید بیش از ۳ سال از زمان ساخت آنها گذشته باشد و ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن و کره جنوبی بوده و از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی محیط زیست در زمان‌های ساخت مورد تأیید دستگاه‌های ذیربط باشد.

شکری با اشاره به اینکه در مرحله اول اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه زیر ۱۸ تن و بالاتر است، ادامه داد: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد، است.

این مقام مسئول افزود: مجموع ناوگان حمل و نقل باری سبک، نیمه سنگین و سنگین استان بیش از ۳۲ هزار دستگاه بوده که متوسط سن این ناوگان بالای ۱۵ سال است و باید برای بهره وری بیشتر حمل و نقل از این فرصت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری استان استفاده کرد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “  – ۹۹/۰۳/۱۸ – ۱۷:۰۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)