‍ باند کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس سایبری آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند 

مهاباد- بالویز” سفیر– فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي، گفت : یک باند کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس سایبری آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند  به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز”سردار “مسعود خرم نیا با اعلام این خبر تشریح کرد : کارشناسان پلیس فتا استان در راستای برخورد با عوامل ناامن کننده فضای مجازی […]

مهاباد- بالویز” سفیر– فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي، گفت : یک باند کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس سایبری آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند 

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز”سردار “مسعود خرم نیا با اعلام این خبر تشریح کرد : کارشناسان پلیس فتا استان در راستای برخورد با عوامل ناامن کننده فضای مجازی با حضور نامحسوس در لایه های مختلف این فضا و انجام اقدامات ویژه فنی و اطلاعاتی سایبری موفق به شناسایی یک باند کلاهبرداری در فضای مجازی در سطح استان گردیدند.

این مقام ارشد انتظامی تصريح کرد: این باند حرفه ای با تشکیل یک تیم ۷ نفره اقدام  به درج ۴۷۵ مورد آگهی های صوری فروش لوازم و قطعات خودرو با قیمت های فریبنده در نرم افزارهای فروش اجناس دست دوم نموده و پس از اخذ وجه با خاموش نمودن سیمکارت و حذف آگهی مجدد به کار خود ادامه می دادند.

وي ادامه داد: در این رابطه با توجه به اهمیت پرونده موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت و کارشناسان این پلیس بابررسی های فنی و اطلاعاتی موفق به دستگیری اعضای این باند گردیدند.

سردار ” خرم نیا” افزود: در این عملیات پلیس موفق به کشف ۱۱ دستگاه گوشی تلفن، یک دستگاه لپ تاپ، ۲۳ عدد کارت بانکی به اسامی مختلف، تعداد ۵۱ عدد سیم کارت اپراتورهای مخابراتی و ۹۵ برگ رسید های جعلی ارسال کالا شدند.

وی در ادامه گفت: از متهمین یک میلیارد ریال وجه نقد کشف گردید و مشخص شد از تعداد ۴۰۰ نفر به میزان ۴ میلیارد ریال در سطح کشور کلاهبرداری صورت گرفته است.

فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي افزود: در این رابطه ۷ نفر کلاهبردار دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضائی شدند. لذا از شهروندان محترمی که در این خصوص متضرر گردیده اند جهت پیگیری موضوع میتوانند با در دست داشتن مدارک مربوطه به پلیس فتا استان مراجعه نمایند

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” – ۹۹/۰۳/۱۳ – ۱۲:۰۹