مراکز درمانی مهابــــاد به سامــــانه نســـخه الکـــترونیک متــــصل شد

مهاباد – بالویز ” سفیر”رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: مراکز درمانی و پزشکی این شهرستان شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و به سامانه نسخه الکترونیک متصل شد. به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ فیصل رسولی اظهار داشت: این طرح قرار بود از زمستان سال ۱۳۹۸ اجرایی شود اما به خاطر شیوع بیماری […]

مهاباد – بالویز ” سفیر”رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: مراکز درمانی و پزشکی این شهرستان شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و به سامانه نسخه الکترونیک متصل شد.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ فیصل رسولی اظهار داشت: این طرح قرار بود از زمستان سال ۱۳۹۸ اجرایی شود اما به خاطر شیوع بیماری کرونا به سال جاری موکول شد که هم‌اکنون علاوه بر مراکز درمانی دولتی تمامی موسسات پزشکی و درمانی و ۸۵ درصد مطب پزشکان به سامانه نسخه الکترونیکی متصل شده است.

وی اضافه کرد: به خاطر شیوع بیماری کرونا تعدادی از پزشکان هنوز مطب خود را بازگشایی نکرده‌اند که در صورت آغاز به‌کار در اولین فرصت، رمز ورود به سامانه نسخه الکترونیک در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی نسخه الکترونیک به مرور دفترچه‌های کاغذی حذف شده و استحقاق‌سنجی بیمه و نوشتن دارو به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فرد بیمار با دریافت کد پنج رقمی در داروخانه یا موسسات پزشکی می‌تواند روند درمانی خود را پیگیری کند.

وی اظهار داشت: براساس استحقاق‌سنجی مشخص می‌شود که بیمه شده در چه دهکی قرار دارد و اگر جزو دهک اول، دوم و سوم باشد به طور رایگان خدمت دریافت می‌کند در غیر این صورت باید بابت اخذ دفترچه هزینه‌ای را پرداخت کند.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد افزود: الکترونیکی شدن نسخه‌ها باعث حذف کاغذ که در انتقال بیماری کرونا تاثیرگذار است، شده و در افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان و شفافیت مالی مراکز درمانی و ارایه دهنده خدمات پزشکی موثر است.

رسولی با اشاره به همکاری بیمه سلامت با تمام داروخانه‌های مهاباد اضافه کرد: بیمه سلامت با ۲۸ واحد داروخانه این شهرستان در تامین داروی موردنیاز بیمه‌شدگان نیز همکاری دارد و دارندگان بیمه سلامت می‌توانند در درمانگاه‌های «خاتم‌الانبیا»، «خودکفایی» و «مهر» با تعرفه دولتی خدمات پزشکی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیمه شده این شهرستان عضو صندوق روستاییان هستند، اظهار داشت: بیش از ۷۳ هزار نفر از بیمه‌شدگان را روستاییان، ۴۷ هزار نفر بیمه سلامت، ۱۳ هزار نفر را کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، سه هزار و ۴۲۰ نفر بیمه صندوق بیمه ایرانیان و مابقی را سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل می‌دهند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

طرح حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی در آذربایجان‌غربی از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در شهرستان نقده آغاز شد و از اول خرداد امسال در استان اجرایی شده است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۳/۰۸ – ۰۸:۰۶

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)