پیش بینی بیش از ۱۷تن گل محمدی از گلستان های میاندوآب در سال جاری

مهاباد – بالویز ” سفیر” مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش بینی برداشت ۱۷ تن گل محمدی از گلستان های شهرستان میاندوآّب در سال جاری خبر داد به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی “ بالویز “  علی دیانتی در بازدید از مزرعه گل محمدی واقع در روستای سایینجیق باروق با بیان این مطلب […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از پیش بینی برداشت ۱۷ تن گل محمدی از گلستان های شهرستان میاندوآّب در سال جاری خبر داد

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی “ بالویز “  علی دیانتی در بازدید از مزرعه گل محمدی واقع در روستای سایینجیق باروق با بیان این مطلب با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف ستاد احیاء دریاچه ارومیه، توسعه کشت محصولات کم آب از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: گیاه گل محمدی مقاوم به تنش آبی، شرایط نامساعد محیطی، آفات و بیماریها و قابل کشت در خاک هایی با حاصلخیزی کم است. از اینرو این گیاه جهت کشت در منطقه باروق شهرستان بسیار مستعد و مناسب است.

دیانتی خاطر نشان کرد: تاکنون نزدیک به ۷ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص یافته است و پیش بینی می شود امسال حدود ۱۷ تن محصول گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به توسعه و ترویج کشت این محصول از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی، در سطح ۱۲ هکتار متقاضی جدید نیز برای کشت این محصول در سال زراعی آتی اعلام آمادگی نموده اند.

وی اذعان داشت: گل محمدی علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی نظیر ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” – ۹۹/۰۳/۰۷ – ۱۹:۵۱