اطلاعیه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا شهرستان بوکان در خصوص عید سعید فطر

مهاباد – بالویز” سفیر”  ستاد پیشگیری از بیماری کرونا شهرستان بوکان در خصوص عید سعید فطر به منظور حفظ سلامت شهروندان اطلاعیه ای منتشر نمود  به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ ضمن تبرک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان در ماه مبارک رمضان، به […]

مهاباد – بالویز” سفیر”  ستاد پیشگیری از بیماری کرونا شهرستان بوکان در خصوص عید سعید فطر به منظور حفظ سلامت شهروندان اطلاعیه ای منتشر نمود 

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ ضمن تبرک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم عزیز شهرستان بوکان می رساند با توجه به روند افزایش شدید تعداد موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در طی روزهای اخیر و نگرانی از طغیان این بیماری در سطح شهرستان و بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و هماهنگی به عمل آمده با امام جمعه محترم و نماینده محترم ولی فقیه در امور اهل سنت بوکان، به منظور حفظ سلامت شهروندان در روز عید سعید فطر مواردی به شرح زیر اعلام می گردد؛

۱. آرامستان عمومی شهر بوکان در روز عید سعید فطر بسته می باشد و از تمامی شهروندان عزیز خواهشمندیم از مراجعه به این مکان اکیداً خودداری نمایند.

۲. توصیه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و پزشکان در جهت حفظ سلامتی شهروندان، عدم مشارکت در هر نوع تجمعات و مراسمات است اما با توجه به مجوز برگزاری نماز عید سعید فطر، از نمازگزاران عزیز تقاضای اکید دارد موارد زیر را حتماً رعایت نمایند:

الف- افراد بالای ۶۰ سال و یا افراد دارای بیماری‌های زمینه ای از مراجعه به مسجد خودداری نمایند.

ب- نمازگزاران از وضو گرفتن در داخل مسجد خوداری نموده و قبل از مراجعه به مسجد در منزل وضو بگیرند.

ج- نمازگراران ضمن رعایت نکات بهداشتی، ملزم به همراه داشتن سجاده، ماسک و دستکش می باشند.

د- نمازگزاران در هنگام برپایی نماز عید سعید فطر، ضمن استفاده از دستکش و ماسک، حتماً فاصله گذاری اجتماعی حداقل یک متر از همدیگر را رعایت نمایند.

هـ-  نمازگزاران ضمن خودداری از بردن کفش‌ها در داخل محیط مسجد، حتماً از کیسه‌های یک بار مصرف برای نگهداری کفش‌های خود استفاده نمایند.

و- در هنگام برگزاری نماز عید سعید فطر از توزیع هر نوع مواد خوراکی و آشامیدنی همچون چای، آب، خرما، نذورات و غیره خودداری شود.

ز- روحانیون و خدمه مساجد قبل و بعد از برپایی نماز عید سعید فطر نسبت به ضد عفونی نمودن دستگیره درب و پنجره ها و سایر سطوح مشترک مساجد اقدام نمایند.

۳. مرکز بهداشت و هلال احمر شهرستان بوکان مسئول کنترل ورودی مساجد و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان نیز مسئول نظارت بر رعایت ظرفیت استاندارد مساجد می باشد.

۴. شهروندان از مراجعات و دید و بازدیدهای غیر ضروری مخصوصاً حضور در نزدیکی افراد مسن و یا دارای بیماری های زمینه خودداری نموده و همواره فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

مجدداً به اطلاع تمامی شهروندان عزیز می‌رساند با توجه به افزایش نگران کننده تعداد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر (در دو روز اخیر تعداد ۴۰ مورد مثبت) و به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده‌ها از حضور غیرضروری در عرصه‌های عمومی و اجتماعات جداً خودداری و در صورت حضور نیز ضمن رعایت نکات بهداشتی، فاصله گزاری اجتماعی را رعایت نمایند.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۳/۰۳ – ۱۹:۵۸