بیش از ۶ کیلوگرم شمش طلا و ارز قاچاق در مرز مریوان کشف و ضبط شد

مهاباد – بالویز “سفیر” فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف بیش از ۶ کیلوگرم شمش طلای قاچاق و ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار دینار ارز عراقی در مرز مریوان خبر داد . به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، فرمانده مرزبانی اظهار داشت : پس از ساعت‌ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه‌روزی و […]

مهاباد – بالویز “سفیر” فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف بیش از ۶ کیلوگرم شمش طلای قاچاق و ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار دینار ارز عراقی در مرز مریوان خبر داد .

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ، فرمانده مرزبانی اظهار داشت : پس از ساعت‌ها اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه‌روزی و بازرسی از خودروهای در حال خروج از خاک کشور، اکیپ مستقر بر روی پل مرزی باشماق به یک دستگاه کامیون عراقی که قصد خروج از کشور را داشت، مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: مرزبانان پس از بازرسی دقیق کامیون، ۶ کیلو و ۴۳۱ گرم طلا و ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار ارز عراقی قاچاق را که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود را کشف کردند.

وی از بازداشت یک قاچاقچی خبر داد و خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش محموله کشف‌شده بیش از ۵۲ میلیارد ریال برآورد شده که جهت سیر مراحل قانونی به همراه متهم تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

کشف و توقیف چندین رشته دام شکار پرنده در منطقه شاه نشین مریوان

ابراهیم همت بلند رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت:مأمورین اجرایی این شهرستان در جریان گشت و کنترل و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی کوه شاه نشین و ارتفاعات آن را در منطقه جانوره پایش کرده و چندین رشته دام بلاصاحب را کشف و جمع آوری کردند و برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارجاع دادند.

او  افزود: شکارچیان غیر مجاز و سودجویان محیط زیست برای شکار پرندگان اقدام به ایجاد کلبه‌های مخصوصی می‌کنند که در گویش محلی به آن “حشار یا کولیت” می‌گویند و در جریان این گشت وکنترل، چندین نمونه از این کلبه‌ها تخریب شده و حیات وحش بویژه پرندگان در امان خواهند بود.

منطقه شاه نشین مریوان یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش بویژه خرس قهوه‌ای می‌باشد و به علاوه در دره ها، دامنه‌ها و قله‌های آن زیستمندان زیادی مانند انواع پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، آبزیان و حشرات وجود دارند.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۳/۰۱ – ۱۹:۴۳