سه هزار مشترک ADSL در شهرستان مهاباد تا پایان سال از این خدمات بهره مند می شوند

مهاباد – بالویز ” سفیر” سرپرست مخابرات آذربایجانغربی گفت : سه هزار مشترک ADSL در شهرستان مهاباد تا پایان سال از این خدمات بهره مند می شوند به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی “ بالویز ” نوری  با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار مشترک ADSL درمهاباد فعال هستند، افزود: تا پایان امسال سه […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” سرپرست مخابرات آذربایجانغربی گفت : سه هزار مشترک ADSL در شهرستان مهاباد تا پایان سال از این خدمات بهره مند می شوند

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی “ بالویز ” نوری  با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار مشترک ADSL درمهاباد فعال هستند، افزود: تا پایان امسال سه هزار مشترک جدید به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

نوری اظهار داشت : در شهرستان مهاباد ۷۴ هزار مشترک تلفن ثابت وجود دارد و در برنامه FTTH  هم ۸۱۵ مشترک جدید به شبکه فیبر نوری که سرویسهای ADSL و اینترنت پرسرعت را ارائه می کند اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال بیش از ۳۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت مخابرات استان سرمایه گذاری خواهد شد.

درحال حاضر بیش از ۴ و نیم میلیون مشترک در استان از خدمات مخابراتی و اینترنتی بهره مند هستند.

ADSL مخفف کلمات Asymmetric Digital Subscriber Line به معنای خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است. این تکنولوژی نسبتاً جدید است که خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دستیابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتاً بالا تبدیل می کند. ADSL می تواند بیش از ۶Mb در ثانیه به مشترک تحویل دهد این بدان معناست که بدون سرمایه گذاری زیاد و با کابل های موجود می توان ظرفیت را تا ۵۰ برابر افزایش داد.

با این تکنولوژی حتی می توان محتوای فعلی موجود در اینترنت را از متن به صوت تبدیل کرد و دیگر احتیاجی به کوچک کردن حجم تصاویر گرافیکی و در نتیجه کاهش کیفیت آنها نخواهد بود. می توان به راحتی ویدیو کنفرانس بین دانشگاهها و مراکز صنعتی برگزار کرد.

ADSL می تواند به راحتی تا ۱۰ سال دیگر حلال مشکلات سرعت اینترنت باشد تا سیستم خطوط تلفن بتوانند خطوط با ظرفیت جدید یا حتی سیستم های پیشرفته تر که احتیاج به کابل نداشته باشند راه اندازی شود.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز  – ۹۹/۰۲/۳۰ – ۱۴:۰۵