یک باند کلاهبرداری “فضای مجازی ” درشهرستان سردشت متلاشی شد

مهاباد – بالویز ” سفیر” فرمانده انتظامی سردشت گفت : باند کلاهبرداری در فضای مجازی با اخذ ۲ میلیارد ریال پول نقد دستگیر و متلاشی شد  به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “سرهنگ بهاری افزود : در پی رصد و پایش های صورت گرفته در فضای مجازی، فردی با ایجاد کانال تلگرامی […]

مهاباد – بالویز ” سفیر” فرمانده انتظامی سردشت گفت : باند کلاهبرداری در فضای مجازی با اخذ ۲ میلیارد ریال پول نقد دستگیر و متلاشی شد 

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “سرهنگ بهاری افزود : در پی رصد و پایش های صورت گرفته در فضای مجازی، فردی با ایجاد کانال تلگرامی با نام فروشگاه کفش اورجینال به تعداد بیش از ۳۰ هزار عضو اقدام به تبلیغات کذب و فروش های غیر واقع می کرد.

سرهنگ بهاری اظهار داشت : این فرد در فضای مجازی با تبلیغات گسترده از انواع کفش های لوکس و مارک دار و اصل باعث شد تا مشتریان زیادی جذب و متقاضیان خرید کفش ثبت سفارش  کنند.

وی تصریح کرد: مشتریان مبالغی را به صورت کارت به کارت به حساب این شخص که فاقد هرگونه مغازه و فروشگاه بود ، بدون دریافت هیچگونه جنس و کالایی انتقال داده بودند.

فرمانده انتظامی سردشت بیان کرد: با شکایت چند شهروند مالباخته پرونده در دستور و اولویت کاری قرار گرفت که با انجام اقدامات فنی و سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا کلاهبردار در شهرستان شناسایی  و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات منسجم متهم دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی عنوان کرد: در این راستا تعداد ۶۱۰ نفر مالباخته در سطح کشور شناسایی و جمع مبالغ کلاهبرداری در حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است.

سرهنگ بهاری بابیان اینکه هنوز هم به افراد مالباخته و مبلغ کلاهبرداری شده افزوده می شود، گفت: در ادامه یک نفر دیگر از همدستان فرد کلاهبردار شناسایی و پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شده است

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی “بالویز”  – ۹۹/۰۲/۲۹ – ۷:۵۵