سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان به روزه داران توصیه کرد

مهاباد- بالویز ” سفیر“  سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان توصیه کرد ،از خوردن غذاهایی که آب بدن را تامین می کند، غفلت نکنند. به گزارش سرویس سلامت پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “سازمان جهانی بهداشت در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمانی این ایام با شیوع ویروس کرونا با انتشار گزارشی ضمن […]

سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان به روزه داران توصیه کرد

مهاباد- بالویز ” سفیر  سازمان جهانی بهداشت به مسلمانان در ماه رمضان توصیه کرد ،از خوردن غذاهایی که آب بدن را تامین می کند، غفلت نکنند.

به گزارش سرویس سلامت پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “سازمان جهانی بهداشت در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمانی این ایام با شیوع ویروس کرونا با انتشار گزارشی ضمن ارائه توصیه هایی از روزه داران مسلمان خواست بین وعده افطار تا سحر حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشند و از خوردن غذاهایی که آب بدن را تامین می کند، غفلت نکنند.

از خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه، چای و نوشابه های گازدار خودداری کنند.

لازم است روزه داران در مکان های سرپوشیده با تهویه مناسب حضور داشته باشند و در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

در وعده افطار، روزه داران از مواد غذایی مقوی و دارای الیاف برای جبران کمبود انرژی خود همچون خرما استفاده کنند.

روزه داران از گوشت قرمز بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده کنند.

از خوردن غذاهای سرخ کردنی و فست فود در ایام ماه رمضان که دارای روغن و قند بالا هستند، خودداری کنند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت سازمان دهنده را بر بهداشت جامعهٔ جهانی ایفا می‌کند. این آژانس در ۶ آوریل سال ۱۹۴۸ در ژنو (واقع در سوییس) تأسیس شد و حکم سرپرستی و منابعش را از سازمان بهداشت سابق، که خود آژانسی در جامعه ملل بود برگرفت.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۲/۰۷ – ۱۴:۳۰