ستاد استهلال ماه مبارک رمضان در مهاباد تشکیل شد

مهاباد- بالویز( سفیر) مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد گفت: ستاد استهلال ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از روحانیان این شهرستان تشکیل شد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه تحلیلی خبری “ بالویز”  ،حجت‌الاسلام حیدرعلی پوراحمدی افزود: گروه استهلال ماه مبارک رمضان از ۱۲ روحانی و معتمد تشکیل شده که کار […]

مهاباد- بالویز( سفیر) مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد گفت: ستاد استهلال ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از روحانیان این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه تحلیلی خبری “ بالویز”  ،حجت‌الاسلام حیدرعلی پوراحمدی افزود: گروه استهلال ماه مبارک رمضان از ۱۲ روحانی و معتمد تشکیل شده که کار رصد ماه را از پنج شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری در ارتفاعات این شهرستان آغاز می‌کند.

حجت‌الاسلام پوراحمدی، با اشاره به اینکه رصدماه با چشم غیرمسلح و دوربینهای پیشرفته انجام می‌شود، گفت: نتیجه رصد در نخستین فرصت برای اعلام پایان ماه شعبان و آغار ماه رمضان اعلام می‌ شود.

وی، از مؤمنان خواست با توجه به اینکه نتایج رصد گروههای استهلال از سوی رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود، به برخی اخبار نادرست و کذب در این زمینه که در فضای مجازی منتشر خواهد شد، توجه نکنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت مهاباد اضافه کرد: براساس مبانی فقهی مذاهب اسلامی استفاده از آیات قرآنی، احادیث نبوی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان علمی در حوزه نجوم برای مشاهده هلال ماه ضروری و تبعیت از نظرحاکم و رهبر اسلامی واجب است.

اختلاف برسرآغاز ماههای قمری به ویژه ماه مبارک رمضان که حتی یک روز جابجایی آن با حرمت و وجوب روزه مقارن است،اهمیت بررسی علم نجوم را در بین علمای اسلامی دوچندان کرده است.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – (۹۹/۰۲/۰۴) (۷:۴۸)