مساجد تاجیکستان دوباره از فردا بسته خواهند شد

مهاباد- بالویز ( سفیر) به گزارش سرویس وبگردی ” بالویز ” شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان از فردا شنبه نمازگزاری ، در مساجد این کشور ممنوع خواهد بود. هدف این تصمیم، پیشگیری از سرایت ویروس کرونا خوانده شده است. بر اساس تصمیم این شورا از فردا، برگزاری پنج ‌وقت نماز روزانه و نماز جمعه در […]

مهاباد- بالویز ( سفیر) به گزارش سرویس وبگردی ” بالویز ” شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان از فردا شنبه نمازگزاری ، در مساجد این کشور ممنوع خواهد بود.

هدف این تصمیم، پیشگیری از سرایت ویروس کرونا خوانده شده است.

بر اساس تصمیم این شورا از فردا، برگزاری پنج ‌وقت نماز روزانه و نماز جمعه در مساجد سراسر تاجیکستان ممنوع خواهد بود و مساجد تا “بهبود وضعیت” بسته باقی خواهند ماند.

همچنین در ماه رمضان برگزار کردن نماز تراویح، افطار و گشت و گذار مردم در روز عید فطر هم ممنوع شده است.

از ۴ تا ۲۰ مارس نیز مساجد در تاجیکستان بسته بودند. آن وقت مقامات گفتند که برای ضد عفونی کردن مساجد و پیشگیری از احتمال گسترش ویروس کرونا دست به چنین اقدامی زده‌اند.

هرچند مرگ دست کم چهار نفر در شمال و جنوب تاجیکستان باعث بحثهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی شده، اما وزارت بهداشت این کشور، امروز بار دیگر اعلام کرده که در میان کشورهای مستقل مشترک ‌المنافع تنها در تاجیکستان و ترکمنستان هیچ مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت نشده است.

از سوی دیگر، با وجود بسته شدن دوباره در مساجد به روی نمازگزاران، تا کنون در تاجیکستان قرنطینه اعلام نشده و مدارس و دانشگاه‌ها و کودکستان‌ها در این کشور بازهستند

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۱/۲۹ – (۱۹:۱۵)

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)