راه اندازی پایگاههای سلامت اجتماعی وهمیاران سلامت در محلات آسیب خیز آذربایجان غربی

مهاباد- بالویز ( سفیر) مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ، گفت : در محلات آسیب پذیر و حاشیه نشین استان پایگاههای سلامت اجتماعی وجمعیت همیاران راه اندازی شد به گزارش سرویس خبری اجتماعی ،پایگاه تحلیلی ” بالویز” سعید فریور ،اظهار داشت : بهزیستی استان با مشارکت موسسات خیریه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و گروههای […]

مهاباد- بالویز ( سفیر) مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ، گفت : در محلات آسیب پذیر و حاشیه نشین استان پایگاههای سلامت اجتماعی وجمعیت همیاران راه اندازی شد

به گزارش سرویس خبری اجتماعی ،پایگاه تحلیلی ” بالویز” سعید فریور ،اظهار داشت : بهزیستی استان با مشارکت موسسات خیریه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و گروههای داوطلب همیار سلامت روان استان در مناطق حاشیه نشین و محلات آسیب خیز خدمات حمایتی ارائه می نماید.

وی گفت: علاوه بر توزیع اقلام غذایی محلول های ضدعفونی دست، ماسک،دستکش، وسایل شوینده و ضدعفونی کننده و نیز برشورهای آموزشی در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا  و کتاب داستان برای کودکان توزیع می شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در راستای تهیه بسته حمایتی به خانواده های در معرض خطر، در  استان مبلغ ۶۱ میلیون تومان اعتبار هزینه گردیده است تامین  قسمتی از هزینه ها توسط خیرین  و موسسات خیریه صورت گرفته  است.

” فریور”  همچنین از اجرای طرح پیشگیری از کرونا در بین معتادین کارتن خواب نیز خبر داد و افزود: این طرح در ۶ مرکز کاهش آسیب اعتیاد  توسط تیم سیار امداد رسان در شهرستانهای ارومیه  خوی، مهاباد، نقده و بوکان  اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح اعضای تیم های سیار به سراغ کارتن خوابها و معتادین پرخطر در پاتوقها مراجعه می کنند و اقدام به غربالگری و تب سنجی و ارجاع افراد دارای علایم به مراکز بهداشتی می نمایند.

وی تصریح کرد:ضدعفونی محل اقامت معتادین  و توزیع غذای گرم، بیسکویت و وسایل بهداشتی و ضدعفونی و آموزش انفرادی  نیز از دیگر اقداماتی است که در خصوص این افراد انجام می پذیرد.

فریور خاطرنشان کرد:  روزانه به طور متوسط ۱۰۰ نفر از معتادین پرخطر و کارتن خواب از این خدمات بهره مند می شوند.

وی از فعالیت موبایل ون در شهرستان ارومیه به همراه تیم‌پزشکی جهت غربالگری و شناسایی افراد مشکوک و ارجاع آنها به مراکز بهداشتی و ارائه خدمات پزشکی و حمایتی و آموزشی هم توسط این تیم خبر داد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۱/۲۲ – (۱۰:۳۸)