جزئیات اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند ازتاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری

مهاباد – بالویز(سفیر)  جزئیات مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند جهت کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس ازتاریخ ۲۳ فروردین اجراء می شود به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری کروناست و می تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد. در مرحله  […]

مهاباد – بالویز(سفیر)  جزئیات مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند جهت کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس ازتاریخ ۲۳ فروردین اجراء می شود

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ” فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری کروناست و می تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد.

در مرحله  طرح فاصله‌گذاری هوشمند که ادامه فاصله گذاری اجتماعی است ، صرفا مشاغل «غیر پرریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت از ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می کنند.

سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است و خروج از منزل تنها درصورت اضطرار و به صورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ممکن می باشد.
بخش های تولیدی – اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت، امکان فعالیت کسب و کار خواهند داشت.
دستور العمل های بهداشت صنوف و کسب و کارها در روزهای آینده در اختیار عموم قرار می گیرد و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل ها خواهد بود.
براساس برنامه ریزی انجام شده تمامی صنوف موظف به ثبت نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی) خواهند بود و پس ازدریافت کد مجوز فعالیت صادر خواهد شد.
با اجرای این طرح، تعطیلی های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاهها، ورزشگاهها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و … ) و همچنین ممنوعیت ترددهای بین استانی، تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.
مراکز اداری نیز از ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی، به جای یک سوم، با دو سوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.
کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا
مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۱/۲۰ – ( ۱۰:۲۷)
رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)