پیام تسلیت فرماندار ،امام جمعه و نماینده مهاباد در پی درگذشت ناصر آقا برا

مهاباد- بالویز( سفیر) معاون استاندار فرماندار ویژه ،امام جمعه ، نماینده مردم مهاباد به دلیل درگذشت ناصر آقابرا ، شاعر روشن دل مهابادی پیام تسلیت صادر کردند  به گزارش سرویس خبری اجتماعی ،پایگاه تحلیلی ” بالویز “متن پیام منتشر شده به شرح زیر است انا لله و انا الیه راجعون درگذشت شاعر فرهیخته و توانای […]

مهاباد- بالویز( سفیر) معاون استاندار فرماندار ویژه ،امام جمعه ، نماینده مردم مهاباد به دلیل درگذشت ناصر آقابرا ، شاعر روشن دل مهابادی پیام تسلیت صادر کردند 
به گزارش سرویس خبری اجتماعی ،پایگاه تحلیلی ” بالویز “متن پیام منتشر شده به شرح زیر است
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت شاعر فرهیخته و توانای روشندل مهابادی ؛ جناب آقای ناصر آقابرا، جان به جان آفرین تسلیم و به دیدار پروردگار متعال شتافت، موجب تاثر و تالم قلبی گردید.

این جانبان، مصیبت وارده را به مردم فرهنگ دوست شهرستان، خصوصا جامعه ادبی وهنری و خانواده محترم ایشان تسلیت می گوییم و از درگاه حضرت سبحان، برای عزیز از دست رفته، رحمت بی کران و برای بازماندگان داغدیده، اجر و صبر جمیل مسالت می‌نماییم.

«ناصر آغابرا» با تخلص شعری «ژاکاو»، سال ۱۳۴۷ در روستای «به‌رده‌ ره‌شان» مهاباد به دنیا آمد وی با وجود اینکه روشندل بود تمامی مقاطع تحصیلی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد را در مدارس و دانشگاه عادی با موفقیت طی کرد.
 وی علاوه بر شاعری و عضویت در انجمن ادبی مهاباد، پژوهشگر ادبیات و مدرس دانشگاه پیام نور مرکز مهاباد بود و سه اثر ایشان با نام‌های «که‌ژاوه‌ی دل»، «تریفه‌ی ئاوات» و «کوللاره» (بادبادک) منتشر شده است.
«ناصر آغابرا» شعر را یک صنعت خیال انگیز شاعرانه می دانست و معتقد بود؛ زمانی که موسیقی را از شعر بگیریم در واقع به شکنجه آن کلمات پرداخته‌ایم.
اشعار کُردی «ژاکاو» به سبب وزن موسیقایی که دارد توسط بسیاری از خوانندگان و شاعران کُرد بازخوانی شده است و شعر مشهور «کانی کانی، تو ئاوینه‌ی ئاسمانی» یکی از شاهکارهای ادبیات کُردی به شمار می‌رود.
این شاعر و نویسنده روشن‌دل مهابادی روز یکشنبه در سن ۵۲ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد فوت کرد.
مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز -۹۹/۰۱/۱۹ – (۰۷:۴۳)