چگونه در منزل از مبتلا شدن به کرونا ویروس جلوگیری کنیم

مهاباد- بالویز ( سفیر) یکی از موارد مهم در جلوگیری از بیماری کرونا ویروس ، به حداقل رساندن ارتباطات اجتماعی و در خانه ماندن است به گزارش سرویس خبری اجتماعی ،پایگاه تحلیلی بالویز  ، از مهم‌ترین موارد پیشگیری از کوئید ۱۹ در منزل می‌توان به استراحت منظم، ورزش به میزان کافی، خواب کافی، رعایت بهداشت […]

مهاباد- بالویز ( سفیر) یکی از موارد مهم در جلوگیری از بیماری کرونا ویروس ، به حداقل رساندن ارتباطات اجتماعی و در خانه ماندن است

به گزارش سرویس خبری اجتماعی ،پایگاه تحلیلی بالویز  ، از مهم‌ترین موارد پیشگیری از کوئید ۱۹ در منزل می‌توان به استراحت منظم، ورزش به میزان کافی، خواب کافی، رعایت بهداشت خوب برای تضمین سلامتی و شستشوی دست‌ها با آب و صابون به طور منظم اشاره کرد.

یکی از مهمترین موارد پیشگیری در منزل عدم استفاده مشترک از وسایل شخصی مانند حوله توسط اعضای خانواده است؛ به همین منظور توصیه می‌شود حدالامکان از دستمال‌های کاغذی استفاده شود و بعد از مصرف آن را در سطل زباله درب دار قرار دهیم.

طبق توصیه‌های مکرر تا حد امکان فعالیت‌های خارج از منزل را محدود کنید و در صورت خروج اضطراری رعایت بهداشت فردی و عمومی مانند ماسک زدن، عدم حضور در مکان‌های پر تردد و شلوغ توجه داشته باشید؛ اما ضد عفونی کردن لباس‌ها برای افراد عادی که خارج از منزل هستند و ارتباط نزدیک با بیماران ندارند، ضروری نیست.

تا حد ممکن از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تنفسی پرهیز کنید، همچنین هنگام اسکان در منزل بهداشت محل زندگی، تهویه و جریان هوا را بررسی کنید.

ضد عفونی کردن سطوح منزل و دستگیره‌ها می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد که باید با شستشوی مداوم دست‌ها همراه باشد.

باید دانست که ابتلای یکی از اعضای خانواده به این ویروس می‌تواند در دوران نهفتگی، باعث انتقال به دیگر اعضای خانواده شود، زیرا علائم کرونا در ابتدا تفاوت چندانی با سرماخوردگی ندارد و حتی ممکن است در بیشتر افراد ویروس کرونا در حد سرماخوردگی باشد و افراد را راهی بیمارستان نکند، اما اگر علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا را حس کردید سعی کنید تا زمانی که احساس بهبودی ندارید از خانه خارج نشوید و بعد از مراجعه به پزشک عمومی با مصرف مایعات و استراحت کامل به روند درمان بیماری کمک کنید.

برای مبتلا نشدن سایر اعضای خانواده حتی در حد سرماخوردگی ساده، لازم است نکاتی همانند ماسک زدن رعایت شود و اگر از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید آنرا روی سطوح مختلف قرار ندهید و مستقیم در سطل زباله درب دار بیندازید و دست‌های خود را بشوئید که به سطوح و افراد دیگر انتقال پیدا نکند؛ همچنین هر بار بعد استفاده از دستشویی سیفون کشیده شود و درب دستشویی را ببندید.

که طبق نظرمتخصصان عفونی از تماس با حیوانات وحشی، دام و حیوانات اهلی پرهیز کنید.

در پایان باید گفت حتی خانه ماندن برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید آداب و اصول بهداشتی کاملا رعایت شود تا بتوانیم سلامت خود و دیگر اعضای خانواده را حفظ کنیم.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز -۹۹/۰۱/۱۶