🔴با حضور معاون وزیر کار مشکلات مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد بررسی شد

مهاباد- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز،با حضور معاون وزیر کار مشکلات مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد بررسی شد سلیمان پاک ‌سرشت» روز سه شنبه در جریان بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد و دیدار با متولیان مهارت‌آموزی این شهرستان با اشاره به تاثیر آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی از تلاش […]

مهاباد- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز،با حضور معاون وزیر کار مشکلات مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد بررسی شد

سلیمان پاک ‌سرشت» روز سه شنبه در جریان بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد و دیدار با متولیان مهارت‌آموزی این شهرستان با اشاره به تاثیر آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی از تلاش حداکثری سازمان فنی و حرفه ای در ارائه و انطباق آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار خبر داد.
پاک‌سرشت در این جلسه که با حضور جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، محسن مددی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی، ایرج شجاعی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و روسای ستادی و مراکز و کلیه‌ی کارکنان مهاباد برگزار شد، استفاده بهینه از منابع موجود و بهبود آموزش‌ها بر اساس نیاز واقعی بازار کار را از اهداف اصلی سازمان در سال ۹۸ عنوان کرد.

معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی، به خلاء ناشی این آموزش‌ها در کشور اشاره کرد که از علائم آن تشدید معضل بیکاری است،وی در این خصوص اضافه کرد:خلاء مهارتی موجود با هماهنگی و انسجام دستگاه‌های متولی قابل جبران است.

سلیمان پاک سرشت» بروز کردن تجهیزات و حرفه‌های آموزشی سازمان را با احصاء نیازهای بازار کار، از اهداف دیگر سازمان عنوان کرد و افزود: فن آوری و تجهیزات کارگاه‌های آموزشی باید بر اساس نیاز بازار بازنگری و احیاء شود.

پاک سرشت اجرای اسناد و تفاهم‌نامه‌ی آموزش فنی و حرفه ای را موجب منطقی تر شدن نظام عرضه و تقاضای آموزش‌های مهارتی و مانع از اتلاف منابع عنوان کرد.وی همچنین با تاکید بر آموزش‌های منطبق بر صلاحیت حرفه‌ای در کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظر دارد تا نظام جامع صلاحیت حرفه ای را تدوین کند، پایان بخش سخنان رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه‌ی مهارتی هر استان براساس آمایش سرزمین و با محوریت توسعه منطقه‌ای بود.

جلال محمودزاده»، نماینده مردم مهاباد در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و نقش آن در اشتغال، گفت: کسانی که صاحب مهارت می شوند می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست پیدا کنند و نقش مهمتر و موثرتری در جامعه ایفاء نمایند.
جلال محمودزاده با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد،ضرورت بروزرسانی این تجهیزات را به منظور برگزاری دوره‌های مورد نیاز بازار کار یاد آور شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از توزیع نامتوازن اعتبارات استانی اظهار کرد: این احساس وجود دارد که توزیع اعتبارات بین شهرستان ها براساس ظرفیت ها و پتانسیل آنها نیست و بر همین اساس شبهه تبعیض وجود دارد،«جلال محمودزاده» در ادامه با تقدیر از حرکت ها و اقدامات مثبتی که در جذب و بکارگیری نیروی انسانی در سازمان انجام شده است، استمرار و ادامه‌ی این اقدامات را خواستار شد.

پایین بودن دریافتی و حقوق کارکنان و مشکلات معیشتی، فرسوده و کهنه بودن تجهیزات آموزشی، بروز نبودن امکانات، نیاز به تعمیرات ابنیه و ساختمان کارگاه‌های آموزشی، ضرورت توجه بیشتر به امر نیاز سنجی آموزشی و حذف سلیقه‌ای برخی از مربیان باسابقه‌ی حق‌التدریسی از مشکلات دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

«محسن مددی»، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در ادامه‌ی این نشست، با اشاره به اعتبارات سال ۹۷ از تلاش حداکثری این اداره‌کل به منظور بروزرسانی کارگاههای استان خبر داد،مددی با عنوان کردن مشکلات مطرح شده در این جلسه بعنوان بدیهیات، تعدیل این چالش‌ها را مستلزم تخصیص اعتبارات جهشی و هدایت و مدیریت صحیح این منابع عنوان کرد.

«محمدسلیم عباسی»، رییس آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از حضوران مدیران ارشد شهرستان، استان و کشور به منظور حل مشکلات مرکز مهاباد، با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی موجود، انتظار حل ایده‌آل مسئله یک انتظار منطقی نیست، خواستار تقسیم متوازن اعتبارات استانی بر اساس ظرفیت مراکز و حجم ماموریت‌های محوله شد.

در پایان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به همراه سایر مدیران از فضاهای کارگاهی، آموزشی و اداری واحدهای برادران و خواهران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد بازدید کردند.

لازم به ذکر است که در سال ۹۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد با ارائه خدمات آموزشی به ۲ هزار و ۵۴۶ نفر به میزان ۴۱۲ هزار و ۸۴۴ نفر ساعت در ۱۷۰ حرفه در بخش دولتی و بیش از ۷۰۰ نفر به میزان نزدیک به یکصد و هفتاد هزار نفر ساعت در بخش خصوصی، توانسته‌است نقش مهمی در آموزش و ارتقای شغلی مشتریان مهارتی استان ایفا نماید.

پایگاه خبری تحلیلی بالویز /مهاباد/ ۹۸/۰۲/۱۱