به گزارش سایت خبری بالویز؛ بزرگترین هیولای ژاپن، فیلم گودزیلا،در ۳ نوامبر ۲۰۲۴، سالگرد اولین فیلمی که این شخصیت را به نمایش میگذارد، ۷۰ ساله میشود.
گودزیلا (۱۹۵۴) تمرینی جدی برای پردازش آسیب های بمب گذاری ناکازاکی و هیروشیما بود. اما موفقیت آن الهام بخش طولانی ترین فرانچایز فیلم تاریخ بود.
بسیاری از فیلمهای گودزیلا ساخته توهو، یکی از بزرگترین استودیوهای فیلم ژاپن، تاریخ پیچیده این کشور را به عنوان قربانیان تنها بمباران هستهای و به عنوان یک اقتصاد به سرعت در حال توسعه در قرن بیستم منعکس میکند.
دو فیلم لایو اکشن اخیر، Shin Godzilla (2016) و Godzilla Minus One (2023) این مضامین را برای این قرن به روز کردند. آنها به ترتیب از واکنش به زلزله سال۲۰۱۱ توهوکو و سونامی و ذوب فوکوشیما انتقاد کردند. این فیلمها با نوستالژیک یک ناسیونالیسم ژاپنی را به تصویر میکشیدند.
گودزیلا برای اولین بار با کنترپوان آمریکایی خود، کینگ کنگ، مدتها قبل از رویارویی اخیر آنها در دو فیلم آمریکایی گودزیلا علیه کونگ ملاقات کرد.
کینگ کونگ در برابر گودزیلا (۱۹۶۲) زندگی خود را با عنوان کینگ کونگ در برابر فرانکنشتاین آغاز کرد. این فیلم که زاییدهی ویلیس اوبراین، چهرهپرداز جلوههای ویژه آمریکایی بود. زمانی که استودیوهای هالیوود از آن عبور کردند، راه خود را به ژاپن پیدا کرد. با تغییر فرانکشتاین به گودزیلا، این فیلم به انتقاد از معاهده امنیتی ۱۹۶۰ بین ایالات متحده و ژاپن تبدیل شد. اما با تمرکز بر تلاش یک شرکت داروسازی بزرگ برای بهرهبرداری از کنگ برای رتبهبندی، به انتقاد شدید از مصرفگرایی افسارگسیخته در مدرنسازی ژاپن تبدیل شد.
این فیلم گودزیلا یکی از خاص ترین فیلمهاست. این فیلم که بخشی از انیمیشن با صحنه های روانگردان کلوپ شبانه بود، تنها فیلمی بود که یوشیمیتسو بانو کارگردانی کرد. که بعدها درآوردن گودزیلا به هالیوود در دهه ۲۰۱۰ نقش اساسی داشت.
یک بچه قورباغه کوچک به زمین میافتد و با تغذیه از اقیانوس های آلودهبزرگ میشود. هدورا، نامی که از کلمه ژاپنی لجن گرفتهشده است. حملات باران اسیدی وحشتناکی را به مردم و حیوانات انجام میدهد. برای مبارزه با هیولای مه دود، محافظ محیط زیست گودزیلا، که اکنون از استعارهای برای بمب اتمی دور است، قدم به جلو بگذارید.
گودزیلا در برابر بیولانته از ورود یک دندانپزشک به مسابقه داستانی که هدف آن احیای مجدد سریال پس از استقبال گرم از گودزیلا در سال ۱۹۸۴ بود،ساخته شد. تا حدی از فروشگاه کوچک وحشت (۱۹۸۶) الهام گرفتهشده بود.
پس از حمله هیولا در توکیو، دانشمندان ژاپنی و شرکتهای بیوتکنولوژی غارتگر آمریکایی بر سر سلولهای گودزیلا میجنگند تا محصولات یا سلاحهای اصلاحشده ژنتیکی تولید کنند. اما، پس از کشتهشدن دخترش در یک حمله تروریستی، یکی از محققان به طور مخفیانه گل رز را که معتقد است روح او را با برخی از “سلول های G” ادغام میکند. به Biollante تبدیل میشود، یک گیاه جهشیافته غول پیکر.
این فیلم مورد علاقه طرفداران است و نوشتهای رادیکال از منشأ هیولا است و گودزیلا را با دو تن از دشمنان اصلی خود، الهه موترا و اژدهای بیگانه سه سر، پادشاه گیدورا، پیوند میدهد. این یکی از معدود دفعاتی است که این موجودات غولپیکر بهعنوان کامی سنتیتر ، ارواح محافظی که معمولاً در مکانها زندگی میکنند و بر طبیعت تأثیر میگذارند، تصور میشوند.
این جشن پنجاهمین سالگرد، به کارگردانی مولف فرقه، ریوهی کیتامورا، ترکیبی از همه کایجوی توهو است. (اصطلاح ژاپنی به معنای «جانوران عجیب و غریب» که معمولاً برای توصیف این موجودات غولپیکر استفاده میشود). دیدن این که گودزیلای واقعی ژاپنی تلاش مذموم هالیوود برای حمله به این هیولا را در خانه اپرای سیدنی در هم میشکند، بسیار سرگرم کنندهاست. با این وجود، این فیلم یک شکست باکس آفیس بود و توهو به مدت ۱۲ سال دیگر فیلم گودزیلا نساخته بود.
تاریخ گودزیلا بارها و بارها منعکس کننده مشغلههای متغیر این قرن و قرن گذشته بوده است.
مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۹/۰۱-۰۱:۰۰:۰۰/خبر ۴۵۹۵/کدخبر۲۱۶۳۳/ پ ۴۵۱/
میزان بدهی خارجی دوجانبه کشورها نیز بهطور تصاعدی صعود کرد
ماهیگیری فقط در شب های بدون ماه انجام میشود
«ادریس محمودیان» دارای کارشناسی مرمت آثار تاریخی است
روایت زنی،که پس از ٨ دختر اکنون درحال به دنیا آوردن یک نوزاد پسر است
Δ