رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب

معرفی ۱۲ واحد‌ صنفی متخلف عرضه مواد دامی در میاندوآب

نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی یکی از حوزه‌های کاری شبکه دامپزشکی است

مهاباد/بالویز/سلامت/ رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب: دامپزشکی میاندوآب ۱۲ واحد صنفی متخلف را به دادگاه معرفی کرد.

به گزارش سایت خبری بالویز«مهدی فتاحی پور» گفت: ۱۲ واحد متخلف عرضه مواد خام دامی غیربهداشتی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

« فتاحی» اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۸۲ مورد عملیات نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان میاندوآب انجام‌گرفته است.

وی اضافه کرد: در این زمینه ۱۲ واحد متخلف عرضه مواد خام دامی در شهرستان میاندوآب به مراجع قضایی معرفی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب بیان کرد:نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده‌های خام دامی یکی از حوزه‌های کاری شبکه دامپزشکی است. که در این راستا واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

«فتاحی» افزود: نظارت‌های اداره دامپزشکی شهرستان شامل بازرسی ارگانولپتیکی، نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و کیفی از فراورده‌های دامی بوده که انجام می‌شود.

وی تاکید کرد:بازرسی بهداشتی از مراکز تولید،عرضه و توزیع مواد خام دامی نیز انجام و نمونه‌برداری در راستای کنترل کیفیت محصولات خام دامی انجام می‌گیرد.

«فتاحی» ادامه داد:در صورت مشاهده تخلف،علاوه بر ضبط و معدوم‌سازی مواد کشف‌شده؛ پرونده تخلف بهداشتی نیز تشکیل و به مراکز قضایی ارجاع داده‌شده‌است.

فتاحی از شهروندان خواست؛ گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و دارای مجوز اصناف خریداری و هنگام خرید به مهر دامپزشکی بر روی لاشه دقت کنند. و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس با شماره‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۷/۲۸-۰۵:۱۷:۵۲/خبر ۴۵۳۲/کدخبر۲۱۳۸۹/ ش ۳۹۰/