معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد

آغاز لایروبی رودخانه مهاباد

۲ رودخانه از شهر مهاباد عبور می‌کند

مهاباد/بالویز/محیط زیست/معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد: لایروبی رودخانه مهاباد از ۲ مسیر پل یرغو و پل پیروزی این شهر با هدف ساماندهی و کنترل سیلاب آغاز شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«حسن گیته» اظهار کرد:در فاز نخست ابتدا،رسوب‌ها و لجن داخل رودخانه یرغو طی یک ماه گذشته‌انجام و هم اکنون لایروبی مسیر پل پیروزی در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد:طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده لایروبی و برداشت رسوبات از رودخانه مهاباد تا قبل شروع بارندگی و رهاسازی آب از سد مهاباد تداوم خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: لایروبی و تخلیه مسیر رودخانه هرساله قبل از شروع بارندگی توسط نیروهای خدمات شهری جهت جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی انجام شده‌است.

وی افزود: لایروبی رودخانه با استفاده از ۲ دستگاه بیل مکانیکی و ۶ دستگاه کمپرسی انجام شد. و به زودی حجم رسوبات تخلیه‌شده از این رودخانه پس از نقشه‌برداری آن مشخص می‌شود.

«گیته» گفت: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهمترین مسایلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش‌داده و از ورود آب به سطح خیابان،مغازه و پیاده‌روها جلوگیری کند.

۲ رودخانه از شهر مهاباد عبور می‌کند. که یکی از آنها به نام رودخانه مهاباد از غرب این شهر(پس از تاج سد)شروع و پس از طی مسیری پنج‌کیلومتری به سد یوسف‌کند می‌رسد. 

رودخانه‌ فصلی «یرغو» نیز که یکی از سرشاخه‌های رودخانه مهاباد است. از کوه‌های شرقی مهاباد و اطراف روستاهای «شیلان‌آباد» و «سیدآباد» سرچشمه می‌گیرد.

آب این رودخانه پس از عبور از بخشی از شهر مهاباد،پایین‌تر از بوستان خانواده وارد رودخانه اصلی مهاباد می‌شود و سپس همراه آب این رودخانه به سمت دریاچه‌ارومیه روانه می‌شود.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۷/۱۶-۰۵:۱۰:۵۲/ خبر ۴۵۱۳/کدخبر۲۱۳۲۲/ د ۳۷۱/

رحیم بایزیدی
Latest posts by رحیم بایزیدی (see all)