مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی

تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد ۵۰ محله روستایی آذربایجان غربی

حتی در این مراکز داروهای رایگان دریافت می‌کنند

مهاباد/بالویز/اجتماعی/مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی : ۵۰ محله روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

به گزارش سایت خبری بالویز«پروین محمد پوری» گفت: ۱۲۰ محله‌شهری استان با ۷۵۳ هزار نفر جمعیت تحت‌ پوشش آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

« محمدپوری» افزود: تیم‌های تشکیل‌شده با ورود به محلات آسیب زا اعم از شهری و روستایی اقدام به نیازسنجی‌های لازم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این راستا بهزیستی اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی، نمایشگاه‌ها و اطلاع رسانی از راه‌های گوناگون کرده‌است.

«محمدپوری» ادامه داد: در این راستا تیم‌های اجتماع محور راه‌ اندازی‌شده و بعد از تشکیل و آسیب‌شناسی با کمک تسهیلگران بهزیستی اقدامات لازم آغاز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: اعتقاد براین است که فقط درمان و کاهش آسیب برای بازگشت معتاد به آغوش خانواده و اجتماع کافی نیست. و نیازمند حلقه مفقوده‌ای به نام حمایتهای اجتماعی و خانواده هستیم.

«محمدپوری»گفت:در راستای قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری موظف به تامین ساختمانی است تا اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش فنی‌حرفه‌ای در این مکان مستقر شوند و به معتادان خدمات بدهند.

وی افزود: لازم است معتادی که از مراکز ماده ۱۵و ۱۶ترخیص می‌شود و خانواده وی را پذیرش نمی‌کند، در مراکز صیانت مورد حمایت قرار گیرد.

این مقام ادامه داد:معتادان دارای شرایط در این زمینه و در این راستا اقامت رایگان ۶ ماه تا یک سال و مشاوره دریافت می کنند. و مهارتهای زندگی و کاریابی و کار آفرینی و زندگی یاد می‌گیرند و به کارگاهها و کارخانه ها معرفی می‌شوند. و حتی در این مراکز داروهای رایگان دریافت می‌کنند و با خانواده‌ها در صورت لزوم صحبت می‌شود تا به تدریج به خانواده‌ها پیوند داده‌شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: امیدواریم شهرداری به وظیفه قانونی خود عمل‌کرده و این ساختمان را تهیه و تجهیز کند و بهزیستی با تامین یارانه نسبت به ارائه خدمات مختلف اشتغال و مددکاری و مشاوره معتادان اقدام کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۷/۰۷-۰۷:۱۲:۵۳/خبر۴۴۹۸/کدخبر۲۱۲۵۳/ش ۳۵۵/