رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

شهرستان سردشت رتبه نخست بوم‌گردی در آذربایجان غربی

بوم‌گردی فقط به وجود یک اقامتگاه و خانه بوم‌گردی و اقامت در آن خلاصه نمی‌شود

مهاباد/بالویز/فرهنگی/رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: سردشت،شهرستان اول آذربایجان غربی در حوزه بوم‌گردی است.

به گزارش سایت خبری بالویز«صلاح محمدی»گفت: این شهرستان با داشتن ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی رتبه نخست بوم گردی آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده‌است.

« محمدی» افزود:از مجموع ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان غربی،۱۱ اقامتگاه فعال مربوط به شهرستان سردشت است.  که موجب اشتغال زایی بیش از ۱۵ نفر به صورت مستقیم شده‌است.

او اضافه کرد: هر اقامتگاه به طور میانگین دارای چهار سوئیت‌بوده و در مجموع ظرفیت اقامتگاه بوم گردی این شهرستان دارای ۳۸ سوئیت است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت بیان کرد: به مناسبت هفته دولت هم یک اقامتگاه با اشتغال تعهد‌شده برای سه نفر،در۶ سوئیت جداگانه و هر سوئیت ۲ اتاق،با ۳۰ میلیارد ریال آورده‌شخصی و دریافت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری رسید.

«محمدی»بیان کرد: هر واحد بوم گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستاست.

او ادامه داد: وجود یک اقامتگاه بوم‌گردی فرصت مناسبی است تا گردشگران ضمن گردشگری در هر منطقه و بازدید از جاذبه‌های توریستی، حس زیستن به سبک سنتی را نیز تجربه کنند.

وی گفت: بوم‌گردی فقط به وجود یک اقامتگاه و خانه بوم‌گردی و اقامت در آن خلاصه نمی‌شود. بلکه زندگی باید در آن واحد بوم‌گردی جریان داشته باشد. به گونه‌ای که وقتی گردشگر به یک مکان سفر می‌کند، باید با زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، هنری، صنایع دستی و خوراک آن منطقه آشنا شود.

سردشت با قرار گرفتن در اقلیمی خاص دارای طبیعتی متنوع و شگفت انگیز است که از کوه تا دشت و جنگل تا دریاچه و رودخانه را در خود جای داده و قابلیت پذیرش مسافر در هر چهار فصل سال را دارد به طوری که ظرفیتی کم نظیر برای گردشگران را در این شهرستان مرزی فراهم کرده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۶/۰۸-۰۱:۰۸:۲۵/خبر۴۴۵۷/کدخبر۲۱۰۸۴/ پ ۳۱۵/