در شبکه های مجازی منتشر شد

تلف شدن صدها ماهی در رودخانه مهاباد

دوستداران محیط زیست برای نجات ماهی‌های زنده، آنها را صید و در سد مهاباد رهاسازی می‌کنند
عکاس: عکس تزینی است

مهاباد/بالویز/محیط زیست/ تصاویر صدها ماهی تلف شدن در رودخانه مهاباد در شبکه های مجازی منتشر شده‌است.

به گزارش سایت خبری بالویز،هرساله فصل تابستان با کم شدن آب رودخانه مهاباد تعداد زیادی از آبزیان عالی الخصوص ماهی ها تلف می‌شود.

اخیراً تصاویری مبنی بر مرگ‌ومیر ماهیان در بستر رودخانه ای در مهاباد  در فضای مجازی منتشر شده‌است. در این ویدئو تلف شدن ماهی ها را نشان می دهد.

 این بار در روستای کوتر با کم شدن آب رودخانه،تعدادی از ماهیان تلف شده‌اند. دوستداران محیط زیست برای نجات ماهی‌های زنده، آنها را صید و در سد مهاباد رهاسازی می‌کنند.

تصویری که از چند روز گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شود تصویرتلف شدن ماهیان در رودخانه مهاباد است. 

با تلاش دوستداران محیط زیست تاکنون بیش از ۶۰ هزار قطعه ماهی بویژه گونه درحال انقراض ماهی سفید رودخانه‌ای جان دوباره گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این ماهی‌ها که شامل گونه‌های کپور، زردماهی، سوف و گونه در حال انقراض سفید ماهی (قه‌شه) و در انداز‌های مختلف بزرگ و کوچک بودند.

وی بیان کرد:با همکاری اعضای تعاونی صیادان مهاباد ماهی های صید‌شده و سپس به دریاچه سد مهاباد منتقل شدند.

«فاروق سلیمانی»افزود: برداشت بی رویه آب در این منطقه باعث کاهش سطح آب رودخانه شده‌است. مناطقی که عمیق هستند هنوز به صورت جزیره‌ای آب دارند و ماهی‌ها در آن گرفتار شدند.

رودخانه مهاباد شامل ۲ سرشاخه روستا‌های حمزه‌آباد و کوتر است. که از مناطق کوهستانی بین مهاباد و پیرانشهر و سردشت سرچشمه می‌گیرد. و پس از طی چندین کیلومتر مسافت به سد مهاباد می‌ریزد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۵/۲۹-۰۴:۱۰:۲۸/خبر ۴۴۴۵/کدخبر۲۱۰۳۱/د ۳۰۳/