معاون تأمین وتوسعه مسکن سازمان بهزیستی کشور

تأمین ۱۴ هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی درکشور

پروژه‌ای که از سال 90 شروع‌شده و انتظار بر این بود که این پروژه خیلی پیشتر واگذار شود
عکاس: سایت فرمانداری مهاباد

مهاباد/بالویز/اجتماعی/معاون تأمین وتوسعه مسکن سازمان بهزیستی کشور:در سال جاری ۱۴ هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی درکشور تامین می شود.

به گزارش سایت خبری بالویز«خانم مهر آرا»  در سفر به مهاباد گفت: وضعیت برخی از واحد‌های مسکونی بهزیستی در مهاباد با وجود تزریق بودجه رضایتبخش نیست.

« مهرآرا» افزود:پارسال بالغ بر ۱۹۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش واگذار و به ۱۶ هزار و ۱۶۷ خانوار برای تأمین مسکن کمک شد.

معاون تأمین و توسعه مسکن سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: امسال نیز در صورت تأمین اعتبار و تحقق آن که سقف سرانه ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده‌است.

او همچنین بیان کرد: هدف گذاری ۱۴ هزار واحد مسکونی و کمک به تأمین مسکن ۱۴ هزارخانوار زیر پوشش بهزیستی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص عملکرد استان آذربایجان‌غربی در ساخت و خانه دار کردن افراد زیر پوشش این سازمان در استان ابراز رضایت کرد.

«مهرآرا» افزود: آذربایجان‌غربی هم توانسته‌است از منابع سفر‌های استانی، بخش زیادی از طرح‌هایی را که از سال‌های گذشته نیمه‌کاره مانده‌بود را نهایی کند.

معاون تأمین وتوسعه مسکن سازمان بهزیستی کشور،همچنین از روند پیشرفت طرح مساکن بهزیستی در مهاباد انتقاد کرد.

وی گفت: تنها نقطه‌ای که در استان مشکل ساز است، پروژه ژینوی مهاباد بلوک‌های D و C است. که متأسفانه واگذار نشده و از نظر محوطه سازی نیاز گروه هدف معلول ما را از بابت مناسب سازی تأمین نکرده است. پروژه‌ای که از سال ۹۰ شروع‌شده و انتظار بر این بود که این پروژه خیلی پیشتر واگذار شود.

«مهرآرا»اضافه کرد: چندین برابر مبالغ مصوب که سازمان بهزیستی مقررکرده برای این پروژه پرداخت شده‌است. اما مشکل باید ریشه یابی و شفاف سازی شود تا به نتیجه برسد.

هم اینک از ۶۴ واحدی که برای گروه‌های هدف بهزیستی در مهاباد‌ساخته شده‌است، ۳۲ واحد بدون محوطه سازی و آسانسور است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۵/۲۶-۱۱:۴۸:۵۲/خبر۴۴۴۲/کدخبر۲۱۰۱۶/ج ۳۰۰/