رئیس کتابخانه های عمومی سردشت

اهدای یک هزار جلد کتاب به کتابخانه سردشت

در این شهرستان سه باب کتابخانه عمومی وجود دارد

مهاباد/بالویز/فرهنگی/خانواده سردشتی یک هزار جلد کتاب به کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان اهدا کرد.

به گزارش سایت خبری بالویز رئیس کتابخانه های عمومی سردشت از اهدای گنجینه یکهزار جلدی خانواده سردشتی به کتابخانه مجتمع فرهنگی این شهر خبر داد.

«پیمان کریمی » گفت: خانواده سردشتی گنجینه یکهزارجلدی پدرشان را به کتابخانه مجتمع فرهنگی این شهر اهدا کردند.

وی بیان کرد: خانواده مرحوم جلال حاجی‌زاده کتابخانه یکهزارجلدی پدرشان را به کتابخانه مجتمع فرهنگی این شهرستان اهدا کردند.

«کریمی»افزود: بسیاری از این کتابهای اهدا شده،جزو کتابهای مرجع و نفیس هستند که می تواند مورد استفاده دانشجویان و محققان قرار گیرد.

«پیمان کریمی» از اقدام خانواده‌ مرحوم حاجی‌زاده به خاطر اهدای این گنجینه نفیس و گرانبها  قدر دانی کرد.

وی اظهارکرد:خانواده‌هایی که کتابخانه شخصی دارند، می توانند با اهدای آن به کتابخانه‌های عمومی ضمن حفاظت از آنها،دسترسی دیگران به این کتابها را نیز فراهم سازند.

«کریمی» گفت:در این شهرستان سه باب کتابخانه عمومی شامل کتابخانه مجتمع فرهنگی، کتابخانه ابن سینا و کتابخانه روستای بیوران در مجموع با ۵۶ هزار جلد کتاب وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان سردشت افزود:در مجموع یکهزار و ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند و هر ماه بیش از دو هزار کتاب توسط این اعضا به امانت گرفته می‌شود.

«جلال حاجی‌زاده»دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس تهران و نویسنده و فعال مدنی اهل شهرستان سردشت بود که در سال ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

از این نویسنده چیره دست، چندین مقاله علمی در زمینه‌های مختلف به زبانهای فارسی و انگلیسی به یادگار مانده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۵/۱۶-۰۲:۱۷:۵۹/خبر ۴۴۲۸/کدخبر۲۰۹۹۶۶/س ۲۱۷/