رییس شرکت مخابرات مهاباد

طول شبکه فیبرنوری مهاباد به ۲۰ کیلومتر رسید

با راه اندازی این پروژه سرعت اینترنت حداقل ۲۰ برابر ارتقا خواهد یافت

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رییس شرکت مخابرات مهاباد:۲۰ کیلومتر فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در این شهرستان با هدف بهره مندی شهروندان از اینترنت پرسرعت اجرا شده‌است.

به گزارش سایت خبری بالویز«شهرام نیلوفری» افزود: پارسال در مجموع ۱۵ کیلومتر و امسال نیز پنج کیلومتر توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTH) انجام شده و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد:درحال حاضر۶۰درصد مناطق شهری تحت‌پوشش این شبکه قرار‌گرفته و تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰خانوار این شهرستان نیز از خدمات‌اینترنت پرسرعت استفاده کرده‌اند.

رییس شرکت‌مخابرات‌مهاباد بیان کرد:هر خانوار متقاضی دریافت این خدمات با پرداخت‌حدود۵۰ میلیون‌ریال و بستگی به نوع مودم می تواند از خدمات اینترنت‌پرسرعت بهره‌مند شود.

«نیلوفری»ادامه داد: شرکت پیمانکار مقرر‌شده ۷۰ کیلومتر توسعه فیبرنوری را در سطح شهر اجرایی کند.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح، امکان ظرفیت سازی و افزایش مشترکان تلفن ثابت، افزایش باند پهن، افزایش مشترکین و دایری جدید سرویس FTTH، افزایش مشترکین جدید دیتای تجاری، افزایش مشترکین دایری سرویس ADSL, VDSL و افزایش مشترکین باند پهن در حوزه های تجاری و خانگی فراهم می شود.

«نیلوفری»گفت: با راه اندازی این پروژه سرعت اینترنت حداقل ۲۰ برابر ارتقا خواهد یافت.

وی بیان کرد:فیبرنوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده می‌تواند،نیازهای ارتباطی‌مردم برای استفاده از شبکه ملی‌اطلاعات و دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

طرح نهضت‌ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته‌است.

از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است. که زمینه ارتقا امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکان، امکان مرتفع کردن تمام درخواست‌های متقاضیان و در مجموع بالارفتن گستره خدمات ارتباطی در این بستر را به دنبال دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۵/۱۴-۰۱:۲۰:۵۲/خبر ۴۴۲۶/کدخبر۲۰۹۵۳/ ی ۲۱۴/