رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد

بیش از ۴۰ هزار نفر مهابادی در بافت‌های ناکار آمد زندگی می کنند

خدمت رسانی به این مناطق در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد: ۴۸ هزار نفر مهابادی ها در بافت های ناکار آمد و سکونت گاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

به گزارش سایت خبری بالویز«سوران کریمی»گفت:طبق آخرین آمار ستاد بازآفرینی(سال ۱۳۹۵)حدود۴۸هزار نفر از جمعیت شهری مهاباد شامل۷۰هزار نفر در سکونت گاه‌های غیر رسمی و بافت‌های ناکارآمد زندگی می کنند.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد افزود:۲۰ درصد مساحت این شهر مربوط به بافت‌های فرسوده‌است. که هزاران نفر در این مناطق زندگی می کنند و باید برای بهبود عمرانی این مناطق برنامه ریزی جامع صورت گیرد.

«سوران کریمی»اظهار داشت:هم اکنون ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر مهاباد نیز وجود دارد که در تداوم شرایط موجود تاثیر مستقیم دارد.

وی اضافه کرد:خدمت رسانی به این مناطق در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد شد. 

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد بیان کرد: ۱۴۲ پروانه ساخت نیز در این مناطق صادر‌شده که ۹۷ درصد مطابق برنامه ابلاغی است.

«کریمی»عنوان کرد:در این مدت نیز احداث سالن ورزشی و ۲ مدرسه در همین مناطق‌فرسوده شامل پشت تب و باغ شایگان در مرحله اتمام قرار دارد. همچنین زمین های نیز به پروژه های مختلف خدماتی و درمانی واگذار شده‌است.

به گزارش سایت خبری بالویز،بافت‌فرسوده علاوه بر این که سیمای شهر را از توسعه و عمران دور می‌کند،در مواقع بروز بحران و حوادثی نظیر زلزله،خسارت‌های مادی فراوان و تلفات انسانی زیادی را بر جای می‌گذارد.

شهر ۱۸۲ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع مساحت است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۵/۱۱-۱۱:۱۵:۲۵/خبر۴۴۲۱/کد خبر ۲۰۹۳۵/پ ۲۰۹/