خالد بایزیدی

۲ قطعه عقاب طلایی در سردشت در دامن طبیعت رها سازی شد

عقاب طلایی در ایران عمدتا در امتداد ۲ رشته‌کوه‌ البرز و زاگرس و کویر‌های مرکزی سکونت دارد

‌مهاباد/بالویز/محیط زیست/رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت:۲ قطعه عقاب طلایی از گونه‌های کمیاب پس از مداوا در دامن طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.

به گزارش سایت خبری بالویز«خالد بایزیدی» افزود: این ۲ قطعه عقاب طلایی وکمیاب توسط یکی از دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده‌شده‌بودند.

وی اضافه کرد: این ۲ قطعه پرنده‌شکاری به دلیل مجروح شدن قادر به پرواز و ادامه زندگی در طبیعت نبودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت عنوان کرد:این دو پرنده تحت مراقبت  و نگهداری قرار‌گرفته و پس از مداوا در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان رهاسازی شدند.

«بایزیدی» با قدردانی از دوستداران محیط زیست این شهرستان در تحویل پرندگان مجروح و بیمار موجود در طبیعت ادامه داد: بازگشت دوباره این پرندگان به طبیعت می‌تواند در بقای این گونه‌های نادر در منطقه مفید باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در این شهرستان در چند سال اخیر که با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه‌شده، نقش مهمی در افزایش مشارکت آنها برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های زیست محیطی داشته است.

عقاب طلایی در ایران عمدتا در امتداد ۲ رشته‌کوه‌ البرز و زاگرس و کویر‌های مرکزی سکونت دارد که پرنده‌ ماده‌ آن از نر بزرگ‌تر است و معمولا در چهار تا پنج سالگی بالغ می‌شود.

این پرنده‌زیبا نام خود را از پر‌های طلایی و برنزی تاج، سر و پشت گردنش گرفته‌است و در هنگام پرواز بال‌ها کمتر به بالا خم‌شده و تقریبا مسطح است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۵/۰۱-۰۱:۲۷:۲۵/خبر ۴۳۴۶/ کدخبر۲۰۸۴۷/ د ۱۹۶/