مدیر جهاد کشاورزی مهاباد

خریداری ۱۴ هزار تن گندم از کشاورزان مهابادی

مهاباد دارای ۸۰ هزار و ۴۲۹ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است

مهاباد/بالویز/اقتصادی/مدیر جهاد کشاورزی مهاباد:۱۴ هزار تُن گندم از کشاورزان مهاباد خریداری شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«مدیر جهادکشاورزی مهاباد»گفت:از ابتدای فصل‌برداشت و خرید‌تضمینی تاکنون ۱۴هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده‌است.

«صلاح‌الدین حق‌گو» اظهار کرد:خرید تضمینی گندم تا اوایل شهریور ماه در مراکز خرید گندم ادامه دارد و انتظار‌داریم میزان‌تولید گندم امسال به حدود۹۸هزار تُن برسد.

وی بیان کرد:امسال سطح زیرکشت گندم در مزارع‌ مهاباد۵۰هزار و۵۰۰ هکتار‌بوده که از این‌مقدار ۴۵هزار هکتار دیم و پنج هزار و۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

این مقام مسوول اضافه کرد:سال‌گذشته نیز در مجموع۸۵هزار تن‌گندم از سطح مزارع مهاباد تولید‌شد که بین۱۰تا۱۵درصد نسبت به سال‌قبل از آن افزایش یافته‌بود.

مدیر اداره جهاد‌کشاورزی مهاباد بیان‌کرد:همچنین پارسال۶۳هزار‌تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید‌شده که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت.

«حقگو» همچنین گفت:تاکنون ۱۴۲ تن جو به قیمت ۱۰۰ هزار ریال از زمان آغاز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان خریداری شده‌است.

وی بیان کرد:در سال زراعی جاری در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به محصول جو اختصاص‌یافته که از این مقدار سه هزار و ۸۰۰ هکتار به صورت دیم و ۹۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده‌است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از هشت هزار تُن محصول جو در این شهرستان برداشت شود.

وی اضافه کرد:کشاورزان مهابادی در مزارع آبی از ارقام جو “بهمن”، “مهتاب” و در مزارع دیم از ارقام جو “آبیدر”، “سهند” و ارقام بومی استفاده‌کرده‌اند.

مهاباد دارای ۸۰ هزار و ۴۲۹ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار ۵۸ هزار و ۷۲۲ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۱ هزار و ۷۰۷ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۲۳-۰۵:۲۷:۲۳/خبر ۴۳۴۲/کدخبر۲۰۷۳۷/ ش ۱۸۲/