رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد

رفع تصرف بیش از ۶۰هکتار اراضی ملی در مهاباد

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت:۶۷ هکتار از اراضی ملی در مهاباد رفع تصرف شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«سید انور حسینی»اظهارداشت: امسال ۶۷ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب ۳۵ فقره پرونده، رفع تصرف شده‌‌است.

اوافزود: امسال ۲۸ هکتار از اراضی ملی در قالب ۲۶ پرونده از طریق مراجع قضایی در حال رسیدگی‌بوده که با قطعی شدن رای آنها خلع ید خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت حدود ۲۱ هکتار از اراضی با صلح و سازش بین متخلفان و اداره در قالب ۱۱ پرونده رفع تصرف‌شده و چهار پرونده تخلف به مساحت ۱.۳۸ هکتار قلع و قمع شده‌است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اضافه کرد: امسال بیش از ۳۵ تُن انواع چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده‌است.

وی ادامه داد:در همین ارتباط چندین دستگاه خودرو حمل چوب قاچاق نیز توقیف شده‌است.

نامبرده بیان کرد:رانندگان این خودروها از متخلفان قاچاق‌چوب و قطع‌درختان بودند با همکاری نیروی‌انتظامی در مناطق مختلف شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

«حسینی» اظهار کرد:در سال جاری ۳۳ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل پنج هزار راس واحد دامی در مهاباد تشکیل‌شده که تمام این پرونده‌ها مختومه و جریمه خسارت دریافت شده‌‌است.

وی گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن است. و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت‌گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

رییس اداره منابع‌طبیعی مهاباد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان‌حفاظت این اداره اطلاع دهند. تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت‌گرفته و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران» ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۱۸-۰۵:۰۷:۲۳/خبر۴۳۲۴/کدخبر۲۰۶۹۵/ د ۱۷۴/