رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره

بازگشت هشت قطعه کبک به دامن طبیعت

ماموران طی بازرسی و تفتیش هشت قطعه کبک و هشت عدد قفس چوبی کشف و ضبط کردند

مهاباد/بالویز/محیط زیست/رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره گفت:هشت قطعه کبک وحشی از دست متخلف شکار در دیواندره نجات یافت.

به گزارش سایت خبری بالویز«مسعود قویی»افزود: هشت قطعه کبک وحشی با هماهنگی مراجع قضایی طی حکم تفتیش از محل نگهداری در روستاهای اطراف این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد:بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی ماموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار دادند. و پس از صحت موضوع و اطمینان کامل،حکم ورود به محل‌ها از مراجع قضایی گرفته‌شد.

«قویی» اظهارکرد:ماموران طی بازرسی و تفتیش هشت قطعه کبک و هشت عدد قفس چوبی کشف و ضبط کردند. و پرونده ۲ متخلف پس از تنظیم،توسط واحد حقوقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دیواندره اضافه کرد:کبک‌های اسیر‌شده از دست فرد سودجو رهایی یافتند. و بعد از تیمارداری و اطمینان از کسب سلامتی،در زیستگاه‌های طبیعی به دامان طبیعت بازگشتند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت‌شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت‌شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار است.

همچنین منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار،منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

همچنین چندین منطقه شکار ممنوع دارد که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده‌است.

مهاباد/بالویز۱۴۰۳/۰۴/۱۸-۰۰:۴۵:۲۵/خبر ۴۳۲۳/ کدخبر ۲۰۶۹۲/د ۱۷۳/