رئیس اداره انتقال خون مهاباد

مراجعه نزدیک به دو هزار نفر جهت اهدای خون به اداره انتقال خون مهاباد

از این تعداد یکهزار و ۷۴۳ نفر بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند

‌مهاباد/بالویز/ اجتماعی/ رئیس اداره انتقال خون مهاباد از مراجعه یکهزار و ۹۹۲ نفر به این اداره جهت اهداء خون خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«داود نصر ارکن»اظهار داشت:امسال یکهزار و ۹۴۴ نفر برای اهدای خون به این اداره مراجعه و از این تعداد یکهزار و ۷۴۳ نفر بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی تصریح کرد:از مجموع اهداکنندگان خون در سالجاری در این شهرستان یکهزار و ۷۱۶ نفر مرد و ۲۷ نفر خانم بودند که ۲۱۷ نفر برای بار نخست و ۹۶۷ نفر هم با سابقه قبلی (حداقل سالی ۲ بار) خون اهدا کردند.

رئیس اداره انتقال‌خون شهرستان مهاباد افزود:در سه ماه نخست امسال پنج‌هزار و۷۳۵واحد خونی برای فرآیند فرآوری و تولید فرآورده‌های خونی به این اداره ارسال شده‌است.

«داود نصرارکن»اظهر کرد:امسال سه هزار و ۹۹۲ واحد خونی از سه شهر میاندوآب،نقده و بوکان برای تأمین نیازخونی بیماران فرآوری و اجزای سازنده آن تقسیم بندی و در سردخانه نگهداری‌شده که بستگی به نیاز بیمار به بیمارستان‌ها ارسال خواهد شد.

رئیس اداره انتقال خون شهرستان مهاباد،با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر خونی افزود:با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره‌شده توسط بیماران نیازمند،هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران نیاز دارد.

اداره انتقال خون شهرستان مهاباد به عنوان یکی از پایگاه‌های اقماری آذربایجان‌غربی تأمین کننده خون موردنیازمراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی ازجمله اشنویه،میاندوآب،شاهیندژ،بوکان، نقده،سردشت،پیرانشهر و تکاب است.

در اداره انتقال خون مهاباد،علاوه بر پلاسما،گلبول قرمز‌ فشرده،سی‌پی،سی‌پی‌پی،خون فیلتردار،خون شسته‌شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۱۳-۰۶:۰۸:۱۲/خبر ۴۳۱۷/کدخبر ۲۰۶۱۴/ چ ۱۶۷/