طالب محمدی

۸۹ دانش آموز کردستانی متقاضی جهش تحصیلی شدند

ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت:برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تعداد ۸۹ دانش آموز مقطع ابتدایی استان،متقاضی جهش تحصیلی شدند.

به گزارش سایت خبری بالویز«طالب محمدی» اظهار کرد:۸۹ دانش آموز متقاضی جهش در صورت کسب حد نصاب لازم درآزمون هوش و بررسی روانشناختی،صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه بالاتر را کسب می کنند.

وی عنوان کرد:ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود.

«محمدی»افزود:چهار پایگاه تخصصی در شهرستان های سنندج،قروه،سقز و کامیاران برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافته است.

نامبرده ادامه داد:دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شوند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می کنند. و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند،یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می روند.

وی اضافه کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه های اول به سوم،دوم به چهارم،سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام شد.

«طالب محمدی»گفت:در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده‌می شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

«محمدی» با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون جهش تحصیلی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: ۱۸۹ دانش آموز متقاضی جهش در آزمون هوش شرکت کردند. که ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

وی یادآور شد:جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست. و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود،باید توانایی‌های فردی،اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۱۳-۰۱:۱۷:۲۵/خبر ۴۳۱۶/کدخبر۲۰۶۰۸/ چ ۱۶۶/