انتخابات

پیش بینی ۱۷۲ شعبه اخذ رای در بوکان

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،جمعه هفته جاری،هشتم تیر برگزار می‌شود

مهاباد/بالویز/سیاسی/ فرماندار بوکان گفت:۱۷۲ شعبه (صندوق) اخذ رای در این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات هشتم تیر ماه پیش‌بینی شده‌است.

به گزارش سایت خبری بالویز«خشایار صنعتی»افزود:با توجه به قرار گرفتن‌در فصل‌زراعت،تعداد شعب‌ اخذ رای در این شهرستان در مقایسه با انتخابات‌ اسفند سال گذشته چهار شعبه افزایش یافته‌است.

وی اضافه کرد:تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این انتخابات اندیشیده‌شده و دوره‌های آموزشی و توجیهی برای عوامل‌اجرایی انتخابات در این شهرستان برگزار شده‌است.

فرماندار بوکان ادامه داد:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰۰ دستگاه خودرو و در حدود ۲ هزار نفر عوامل اجرایی،نظارتی و انتظامی در این شهرستان امر انتخابات و صیانت از آرای شهروندان را بر عهده دارند.

«صنعتی»بیان کرد: آماده سازی صندوق ها و تقسیم تعرفه ها به صورت فشرده و در زمان بسیار کوتاهی انجام شده‌است.

او اظهار کرد:روند برگزاری‌انتخابات که به طور معمول از پنج‌ماه قبل آغاز می شود،اما در این دوره طی مدت۵۰ روز تدارک و مهیا‌شده و اقدامات با سرعت در مرحله اجرا قرار گرفته‌است.

وی گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری امر انتخابات بهره‌گیری‌شده و مشارکت گسترده‌مردم،حماسه‌ای دیگر در تاریخ ایران برجای خواهد گذاشت.

فرماندار بوکان برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط در سایه امنیت‌ملی را نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

بوکان با بیش از ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.

۲ هزار نفر انتخابات هشتم تیر را در سردشت برگزار می‌کنند.

فرماندار سردشت گفت: ۲ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات هشتم تیر در این شهرستان آماده‌هستند.

«باباخان اسکندری» اظهار کرد:۹۳شعبه اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این شهرستان تعیین‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ دستگاه خودرو برای جابجایی عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات ساماندهی‌شده،اضافه کرد:از مجموع شعب اخذ رای تعیین‌شده در این شهرستان،۴۴ شعبه ثابت و مابقی هم به صورت سیار در روز انتخابات فعال خواهند بود.

وی با اشاره به جلوگیری از تخلفات در سه مرحله قبل،حین و بعد برگزاری انتخابات تاکید کرد:جلسات مکرر و آموزشی باید برای مجریان انتخابات، فعالان حوزه فضای مجازی و نهایی برگزار و همه این افراد در خصوص تخلفات توجیه شوند.

فرماندار سردشت ادامه داد:هدف از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برگزاری جلسات آن کمک به برگزاری‌انتخاباتی سالم،پرشور و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی است.

وی افزود:انتخابات سرمایه‌اجتماعی و مایه عزت و شکوه ملت اسلامی بوده و آنچه که مهم است و می‌تواند تاثیر گذار باشد،ارتقای مشارکت‌سیاسی،امنیت،سلامت و رقابت است.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت‌شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،جمعه هفته جاری،هشتم تیر برگزار می‌شود.

سردشت با جمعیت۱۲۰هزار نفری در جنوب‌ آذربایجان‌غربی واقع‌شده و دارای سه بخش ربط،مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۰۷-۰۱:۱۰:۰۵/خبر ۴۳۰۴/کدخبر۲۰۵۳۱/پ۱۵۴/