فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی

۱۴ درصد تصادفات فوتی آذربایجان غربی در حوزه مهاباد رخ داده است

سرعت غیرمجاز علت اصلی تصادفات ثبت‌شده در این محورهاست

مهاباد/بالویز/اجتماعی/ فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ درصد تصادفات منجر به فوت این استان در حوزه استحفاظی شهرستان مهاباد رخ داده‌است.

به گزارش سایت خبری بالویز«سرهنگ رضا پناهی مقدم»افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ فقره تصادفات منجر به فوت در حوزه راه‌های مهاباد ثبت‌شده که در این ارتباط ۱۶ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

وی اضافه کرد: طی خردادماه گذشته نیز در حوزه مهاباد چهار فقره تصادف منجر به فوت شامل ۱۱ درصد کل استان،۳۴ فقره تصادفات جرحی شامل هفت درصد استان و ۵۱ نفر مجروح نیز شامل هشت درصد کل استان در حوزه این شهرستان ثبت شده‌است.

فرمانده‌پلیس راه آذربایجان‌غربی بیان کرد:طی یک ماه‌گذشته نیز در حوزه مهاباد هشت‌نفر در تصادفات حوزه استحفاظی مهاباد ثبت‌شده که ۱۷درصد فوتی‌های استان را شامل می‌شود.

«سرهنگ پناهی» بیان کرد:سرعت غیرمجاز علت اصلی تصادفات ثبت‌شده در این محورهاست.

وی  اظهار کرد:نبود خط‌کشی شانه‌های خاکی،شیب‌های تند و کم عرض و عدم حفاظ پل و ایمنی جاده از جمله ضعف‌های حوزه راه مهاباد گزارش شده‌است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع‌شده و از شهرهای گردش پذیر این استان است.

سالانه حدود۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌غربی بر اثر سوانح‌رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند.

خواب‌آلودگی،سرعت و سبقت غیرمجاز،عدم توجه به فاصله طولی،عدم توانایی راننده در کنترل وسیله‌نقلیه و همچنین بی‌توجهی به هشدارها در جاده‌های مختلف به ویژه گردنه‌ها عامل اصلی این تصادفات به شمار می‌رود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۰۳-۰۵:۱۷:۴۵/خبر ۴۲۹۸/کدخبر۲۰۵۰۰/ ی ۱۴۸/