حوادث هفته

فوت سه نفر در استان بر اثر حوادث

سقوط بهمن ،غرق شدن در استخر و ایست قلبی موجب فوت این سه نفر شده‌ است

مهاباد/بالویز/حوادث/ در طی هفته گذشته در استان آذربایجان غربی سه نفر بر اثر حوادث مختلف جان خود را از دست دادند.

به گزارش سایت خبری بالویز،سقوط بهمن ،غرق شدن در استخر و ایست قلبی موجب فوت این سه نفر شده‌است.

مرد ۶۰ ساله سردشتی بر اثر سقوط در استخر آب غرق شد.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: مردی ۶۰ ساله اهل این شهرستان بر اثر سقوط در استخر آب و عدم آشنایی با فنون شنا،غرق شد.

«سیامند محمدی» اظهار کرد: این مرد از اهالی روستای « دارساوین» سردشت و از ناحیه پا دچار مشکل بود، که در مزرعه خود در کنار استخر در حال استراحت بود که در داخل آن سقوط کرده‌بود.

وی اضافه کرد: مدتی بعد افرادی که در آن نزدیک بودند، متوجه غیبت طولانی مرد‌شده و با مشاهده وی در داخل آب استخر، به مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ سردشت اطلاع می دهند.

«محمدی» گفت: ماموران فوریت های پزشکی ۱۱۵ پس از رهاسازی فرد غرق شده، عملیات احیا قلبی ریوی را انجام دادند که متاسفانه علیرغم تلاش تکنیسین‌ها، فرد غرق شده جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: علت اصلی فوت این فرد توسط کارشناسان ذیربط در دست بررسی است .

روستای « دارساوین» در ۱۵ کیلومتری غرب سردشت و در مسیر جاده سردشت- بانه (استان کردستان) قرار دارد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.

سقوط بهمن در پیرانشهر یک‌کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

 مسوول مرکز فوریت هایی پزشکی ۱۱۵ پیرانشهر گفت: سقوط بهمن در دامنه کوهستان قندیل این شهرستان، یک‌کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

«ابراهیم عزیزنژاد» اظهار کرد: این افراد در قابل یک تیم هفت نفری به دامنه کوهستان قندیل و در منطقه مشهور به «شیخ عایشه» رفته‌بودند.  که توده‌های برف از منطقه بالادست آنان به سمت پایین سرایز شده‌بود.

وی اضافه کرد:در روزهای پایانی هفته جاری با توجه به افزایش ناگهانی دمای هوا، توده‌های برف ذوب‌شده و بر اثر کوچکترین ارتعاش صدا و یا تیراندازی به سمت پایین حرکت می‌کنند.

«عزیزنژاد»عنوان کرد: در این عملیات علاوه بر فوریت‌های پزشکی، تیم‌هایی از امداد و نجات هلال احمر، نیروهای سپاه و مردم محلی نیز حضور داشتند. و سرانجام پس از چندین ساعت تلاش توانستند افراد مدفون شده‌در زیر برف را پیدا کنند.

وی اضافه کرد:یکی از این افراد بر اثر شدت فشار و برخورد برف‌جان خود را از دست داده‌بود و یک نفر دیگر نیز از ناحیه نخاع مصدوم شده‌بود.

«عزیز نژاد» گفت: برای انتقال این مصدوم درخواست بالگرد هم شد اما با توجه به شدت وزش باد در این منطقه امکان انتقال هوایی مصدوم مقدور نبود و مصدوم را از طریق زمین به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این فصل که احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی وجود دارد، از حرکت در دامنه‌های برفگیر خودداری کنند.

منطقه کوهستانی و مرزی «شیخ عایشه» در دامنه قندیل و در ۶۰ کیلومتری غرب پیرانشهر قرار دارد و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده‌است.

پیرمرد پیرانشهری بر اثر ایست قلبی در ارتفاعات این منطقه فوت کرد.

رییس جمعیت هلال احمر پیرانشهر گفت: پیرد ۶۷ ساله که به همراه خانواده به یکی ارتفاعات این شهرستان رفته‌بود، بر اثر عارضه ایست قلبی فوت کرد.

«حمزه امیر عشایری» اظهار کرد:درخواست نیروهای اورژانس برای دسترسی به مصدوم در ارتفاعات «گلی آشی» پیرانشهر به مرکز کنترل عملیات هلال احمر گزارش شد.

وی اضافه کرد: تیمی از نجاتگران هلال‌احمر مرکز سه راهی جلدیان بلافاصله به کوه های اطراف پیرانشهر اعزام شدند. و پس از سه ساعت جستجو در ارتفاعات، نجاتگران به فرد مورد دسترسی پیدا کردند.

رییس جمعیت هلال‌احمر پیرانشهر بیان کرد: نجاتگران پس از اقدامات اولیه و بی ثمر بودن عملیات احیا،مریض را به بیمارستان امام‌خمینی این شهرستان منتقل کردند.

امیر عشایری افزود: باوجود تلاش کادر درمان، این مرد به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد.

پیرانشهر از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی دارای مناطق بکر و سخت گذر کوهستانی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۴/۰۲-۰۷:۱۰:۲۵/خبر ۴۲۹۶/کدخبر۲۰۴۹۴/ ش ۱۴۶/