ترجمه

چگونه از دانش آموزان با نمرات بد حمایت کنیم؟

حمایت از دانش‌آموزان با نمرات بد نیازمند یک رویکرد جامع است

مهاباد/بالویز/ترجمه/حمایت از دانش‌آموزانی که به‌ عنوان یک مربی از نظر تحصیلی با مشکل مواجه هستند،می‌تواند چالش برانگیز باشد.

به گزارش سایت خبری بالویز،نمرات ضعیف اغلب نشانه یک موضوع اساسی است که شاید فراتر از درک دانش آموز از مطالب باشد،مانند یک استرس خارجی یا عدم انگیزه.

همچنین می تواند چیزی شبیه به ناتوانی یادگیری را نشان دهد.

در هر صورت،نمرات پایین می تواند بر انگیزه و عزت نفس دانش آموز تأثیر می گذارد  و منجر به چرخه ضعیف یادگیری وی می شود.

چند استراتژی موثر برای کمک به حمایت از دانش آموزان که نمرات آنها بد و بهبود عملکرد تحصیلی ضعیف دارند اشاره می شود.

علت اصلی عملکرد را درک کنید.

اولین قدم در حمایت از دانش آموزان با نمرات بد، شناسایی علت اصلی آن است.

باید با دانش آموز صحبت کرد تا هرگونه تأثیر بیرونی احتمالی مانند چالش های اجتماعی، مسائل خانوادگی،یا هر گونه نگرانی سلامت روانی را که بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می گذارد،پی برد.

در مرحله بعد،می‌توانید ارزیابی‌های غیررسمی یا رسمی را برای مشخص کردن هر گونه نقص در دانش یا مهارت یا بررسی هرگونه ناتوانی یادگیری انجام دهید.

پس از یافتن مشکل می توان استراتژی هایی برای حمایت از دانش آموز ایجاد کنید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

پس از شناسایی مشکل،با دانش آموز صحبت کنید تا چند هدف قابل دستیابی را مشخص کرد.

برای تقویت اعتماد به نفس دانش آموز،این اهداف باید کوچک و تدریجی باشد و به دانش آموز اجازه دهد تا موفقیت را در گام های کوچک به جای تعیین اهداف دست نیافتنی و مواجهه با دلسردی تجربه کند.

به عنوان مثال،ارتقای نمره از ۶۵ به ۷۵ ممکن است اولین هدف باشد،سپس ۸۰، سپس ۸۵ و غیره.

علاوه بر این،تقسیم تکالیف بزرگتر یا طولانی تر به تکالیف کوچکتر یا کوتاهتر قابل مدیریت و سپس ارائه بازخورد پس از هر مرحله ممکن است به نفع دانش آموزانی باشد که دچار مشکل هستند.

ایجاد مهارت های مطالعه و سازمانی.

دانش‌آموزانی که مهارت‌های سازمانی ضعیفی دارند یا عادات مطالعه خوبی ندارند، اغلب از نظر تحصیلی با مشکل مواجه هستند.

برای تقویت مطالعه و مهارت‌های سازمانی دانش‌آموزان،با برگزاری یک کارگاه در طول سالن مطالعه یا بعد از مدرسه،نکاتی را ارائه دهید.

به دانش‌آموزان بیاموزید که چگونه زمان و تکالیف خود را مدیریت کرده،برای آزمون‌ها مطالعه کنند و خوب یادداشت‌برداری نمایند.

داشتن این مهارت ها و عادات مطالعه باعث افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدرسه می شود.

از فناوری استفاده کنید.

فناوری می تواند ابزار مفیدی در حمایت از دانش آموزان با نمرات بد باشد.

بسیاری از برنامه های آموزشی با کمک به شفاف سازی مفاهیم پیچیده و ارائه بازخورد فوری به دانش آموزان یک تجربه یادگیری شخصی را به دانش آموزان ارائه می دهند. که می تواند به آنها کمک کند درگیر و در مسیر خود باقی بمانند.

علاوه بر این،فناوری می‌تواند به طیف وسیعی از سبک‌های یادگیری متنوع پاسخ دهد،زیرا ابزارها و منابع موجود در دسترس هستند.

با گنجاندن فناوری در درس های خود،یک محیط آموزشی حمایتی و سازگار برای دانش آموزانی ارائه می دهید که از نظر تحصیلی دچار مشکل هستند.

توانایی ها را از طریق ذهنیت رشد توسعه دهید.

طبق تحقیقات Carol Dweck و دیگران، هوش و استعدادها سنگ نیستند، اما می توانند در طول زمان با تلاش و پشتکار رشد و پیشرفت کنند.

پرورش این طرز فکر در دانش آموزانی که از نظر تحصیلی دچار مشکل هستند ممکن است به تغییر درک آنها کمک کند و منجر به انگیزه، انتخاب بهتر و نمرات بهتر شود.

شناخت و تجلیل از پیشرفت های کوچک در کار دانش آموزان می تواند به تقویت اقدامات آنها کمک کند و منجر به تغییرات مثبت شود.

با گذشت زمان،دانش آموزانی که ذهنیت رشدی دارند،درگیر و با انگیزه تر می شوند و به خود و تلاش هایشان ایمان می آورند.

تشویق به یادگیری فعال.

فعالیت هایی ایجاد کنید که دانش آموزان به طور فعال در فرآیند یادگیری شرکت کنند.

این به آنها کمک می کند اطلاعات را بهتر حفظ و درک کنند، که می تواند منجر به بهبود نمرات شود.

درس های تعاملی عملی دانش آموزان را درگیر می کند.

با استفاده از تخته‌های هوشمند،برنامه‌های آموزشی و سایر ابزارهای دیجیتالی که دانش‌آموزان می‌توانند مفاهیم انتزاعی را زنده کنند،از فناوری استفاده کنید .

پروژه‌های گروهی راه دیگری برای مشارکت فعال دانش‌آموزان است، البته مهارت‌های ارزشمندی مانند نحوه برقراری ارتباط و همکاری با دیگران،تقسیم وظایف،مدیریت نقش‌ها و حل مشکلات جمعی را یاد می‌گیرند.

شخصی سازی یادگیری.

شخصی سازی یادگیری یک استراتژی موثر برای بهبود نمرات است زیرا به معلمان اجازه می دهد تا تجربه یادگیری هر دانش آموز را با سبک،سرعت،علاقه یا توانایی خود تنظیم کنند.

با درک این عناصر،می توانید یک تجربه یادگیری برای دانش آموزان بر اساس نیازهای متنوع آنها ایجاد کنید که به طور بالقوه می تواند منجر به نمرات بهتر شود.

یک محیط یادگیری مثبت ایجاد کنید.

ایجاد یک فضای مثبت و حمایتی کلاس درس می تواند یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد.

همچنین می تواند بر انگیزه و اعتماد به نفس آنها تأثیر بگذارد. از تقویت مثبت استفاده کنید و موفقیت دانش آموزان را بشناسید و جشن بگیرید.

یک کلاس درس فراگیر ایجاد کنید که در آن همه احساس احترام و ارزش کنند.

با تقویت این نوع محیط یادگیری،دانش آموزان به احتمال زیاد به اندازه کافی احساس راحتی می کنند تا فعالانه درگیر شوند، ریسک کنند و با همکلاسی های خود همکاری کنند.

با حمایت و ارزش گذاری از هر دانش آموز،پایه ای از اعتماد ایجاد می کنید که می تواند منجر به بهبود نمرات شود.

والدین را درگیر کنید.

حمایت از دانش‌آموزانی که با نمرات خود دست و پنجه نرم می‌کنند اغلب به معنای‌برقراری ارتباط باز با والدین درباره پیشرفت‌فرزندشان در کلاس‌درس است.

داشتن پشتیبانی هم در خانه و هم در کلاس باعث می شود دانش‌آموز احساس ارزشمندی کند و ممکن است به افزایش انگیزه و عزت‌نفس او کمک کند.

برای تقویت ارتباط موثر والدین و معلمان،به طور منظم والدین را در مورد پیشرفت فرزندشان به‌روزرسانی کنید.

کنفرانس‌های آنلاین یا حضوری را برنامه‌ریزی کنید، از برنامه‌ها یا پورتال‌های آنلاین استفاده کنید و به والدین فرصت‌های داوطلبانه برای مشارکت بیشتر در آموزش فرزندشان ارائه دهید.

ارائه پشتیبانی از سلامت عاطفی و روانی.

دانش‌آموزان با نمرات ضعیف اغلب احساس دلسردی و استرس می‌کنند که می‌تواند توانایی آنها را برای عملکرد خوب تحصیلی مختل کند.

برای اطمینان از اینکه دانش آموزان حمایت عاطفی مورد نیاز خود را دریافت می کنند،به خدمات مشاوره،برنامه های یادگیری اجتماعی-عاطفی و روانشناس مدرسه دسترسی پیدا کنید.

با ارائه حمایت،دانش آموزان قادر خواهند بود به احساسات خود رسیدگی کنند و نمرات خود را افزایش دهند.

حمایت از دانش‌آموزان با نمرات بد نیازمند یک رویکرد جامع است که شامل درک نیازهای فردی دانش‌آموز،تطبیق استراتژی‌های تدریس شما و ایجاد یک محیط یادگیری حمایتی است.

با به کارگیری این استراتژی ها می توانید لحظات چالش برانگیز را به فرصت هایی برای رشد و موفقیت تبدیل کنید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۹-۰۰:۳۰:۴۵/خبر۴۲۹۰/کدخبر۲۰۴۵۷/ س ۱۴۰/