رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد

نظارت چهار تیم دامپزشکی مهاباد بر ذبح دام‌ها در عید قربان

جگر قبل از مصرف باید به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود

مهاباد/بالویز/سلامت/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:چهار تیم دامپزشکی مهاباد بر ذبح دام‌ها در عید قربان نظارت می‌کنند.

به گزارش سایت خبری بالویز«عباس آغاز»اظهار داشت: چهار تیم ثابت و سیار نظارتی این شبکه برای اطمینان از سالم‌ بودن دام‌های قربانی و نحوه ذبح دام در عید سعید قربان نظارت کرده و خدمات رایگان در این خصوص ارائه می‌دهند.

«آغاز» افزود:این اقدام شبکه دامپزشکی به منظور تضمین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت‌قرمز و پایش‌های‌دام به لحاظ شناسایی احتمالی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ارائه خدمات به همشهریان در روز عید‌قربان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: یک گروه ثابت در محل کشتارگاه دام و شبکه دامپزشکی و سه گروه سیار شامل ۱۰ نفر بازرس عملیات نظارت و بازرسی لاشه‌های کشتاری را در سطح شهرستان مهاباد انجام خواهد داد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد عنوان کرد: در روز عید قربان کشتارگاه مهاباد نیز کار ذبح دام‌های قربان را با حضور ناظران شرعی و بهداشتی انجام می‌دهد.

«عباس آغاز»اظهار کرد:شهروندان در صورت امکان دام‌های قربانی خود را برای ذبح به کشتارگاه منتقل کنند تا علاوه بر نظارت گروه‌های دامپزشکی،خیّران گوشت سالم و بدون آلودگی را بین نیازمندان توزیع کنند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت تمایل برای نظارت و ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها و کسب اطلاعات بیشتر از ساعت هشت تا ۱۸ روز عید سعید قربان با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ تماس بگیرند.

«آغاز»از شهروندان خواست در روز عید‌قربان با توجه به شروع فصل‌گرما و احتمال بروز بیماری‌های مشترک‌بین انسان و دام،پروتکل‌های‌بهداشتی شامل استفاده از ماسک،دستکش و فاصله‌اجتماعی را رعایت‌کنند. و گوشت دام ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای مناسب در درون یخچال قرار دهند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید از مصرف گوشت تازه خودداری کنند.

گوشت و آلایش تازه قبل از مصرف به مدت۲۴ساعت در دمای۲تا چهار درجه‌سانتی‌گراد در یخچال نگهداری‌شود و از مصرف‌جگر خام یا نیم‌‌پز اکیدا خودداری شود. و جگر قبل از مصرف باید به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۷-۰۶:۰۰:۴۲/خبر۴۲۸۸/کدخبر۲۰۴۴۲/ ی ۱۳۸/