اجلاس بانوان شهید اهل سنت

مهاباد میزبان اجلاس بانوان شهید اهل سنت

آذربایجان غربی دارای هم ۳۹۲ شهیده اهل سنت بوده که ۱۲۱ آنان مربوط به شهرستان مهاباد است
عکاس: صدا و سیما مهاباد

مهاباد/بالویز/سیاسی/اجلاس تجلیل از ۳۹۲ خانواده زنان شهید اهل سنت آذربایجان غربی با حضور مسوولان به میزبانی شهرستان مهاباد آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت خبری بالویز،این اجلاس امروز پنجشنبه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مهاباد در تالار وحدت شهرداری شروع به کار کرد.

اجلاسیه ۳۹۲ شهیده اهل سنت آذربایجان غربی در راستای دومین کنگره ملی ۱۲۰۰۰ شهید استان،امروز ۲۴ خرداد به میزبانی مهاباد برگزار شد.

تقویت هویت اسلامی زن مسلمان،گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و مقاومت،تبیین ایثارگری‌ها و نقش‌آفرینی زنان اهل سنت در دفاع مقدس،معرفی و الگوسازی از شهیدان زن اهل سنت از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

رقیه موسویان،مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی برپایی نمایشگاه زنان تاریخ‌ساز،رونمایی از پوستر جشنواره هنری ادبی «شیدایی لاله‌ها» برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب “یادنامه زنان شهیده آذربایجان غربی” با شرکت اقشار مختلف مردم،فعالیت گروه‌های جهادی،برپایی میز خدمت خواهران به نیابت از زنان شهیده،رونمایی از کتاب ” ققنوس در اسارت” با محوریت شهیده فاطمه تیموری از شهدای ترور در ارومیه را از برنامه‌های شاخص این اجلاسیه عنوان کرد.

موسویان تعریف هشتک بومی به دو زبان فارسی و کردی،راه‌اندازی پویش در بستر فضای مجازی،روایت‌گری راویان زن فعال هشت سال دفاع مقدس در اجلاسیه،رونمایی از کتاب جامع نقش زنان استان آذربایجان غربی در انقلاب و دفاع مقدس را نیز از برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اجلاسیه ۳۹۲ شهیده اهل سنت آذربایجان غربی برشمرد.

گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی،احیا و تقویت معنویت زن مسلمان،تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان،اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده است که ۹۲۰ شهیده،اهل سنت هستند و آذربایجان غربی دارای هم ۳۹۲ شهیده اهل سنت بوده که ۱۲۱ آنان مربوط به شهرستان مهاباد است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۴-۱۲:۲۰:۴۵/خبر۴۲۸۴/کدخبر۲۰۴۲۶/ پ ۱۳۴/