به همت ستاد اجرایی فرمان امام

تمامی زندانیان غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند

با اجرای این طرح، مشکل کمبود پابند الکترونیک در کشور رفع خواهد شد

مهاباد/بالویز/اجتماعی/به همت ستاد اجرایی فرمان امام تمامی زندانیان جرایم غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

به گزارش سایت خبری بالویز،با حمایت مالی و اختصاص ۵۳ میلیارد تومانی از سوی این ستاد، تمامی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

این اقدام به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان می باشد.

با پرداخت مبلغ فوق به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، زمینه آزادی تمامی زندانیان نیازمند جرایم مالی غیر عمد زیر ۱۰۰ میلیون تومان در سراسر کشور فراهم شد.

همچنین با تفاهم صورت گرفته با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، با تأمین اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، هزار طرح اشتغال خرد و خانگی برای زندانیان آزاد شده و خانواده‌زندانیان از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال اجرایی می‌شود.

براساس این تفاهم،باهمکاری یک شرکت‌دانش بنیان ۱۰ هزار پابند الکترونیک،با تأمین‌اعتبار۳۰ میلیارد تومانی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به سازمان زندان‌ها تحویل شد.

با اجرای این طرح، مشکل کمبود پابند الکترونیک در کشور رفع خواهد شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،زندانیان‌جرایم غیرعمد۲دسته هستند عده‌ای شامل جرائمی هستند که مشمول دیه می‌شود و دسته دیگر بدهکاران مهریه،نفقه و چک های‌بلامحل هستند.

از آنجایی که زندانیان‌جرایم غیرعمد از روی‌سهو یا اشتباه و سهل‌انگاری مرتکب جرم شده‌اند،پس از لحاظ دینی و انسانی،کمک به این افراد ضروری است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۳-۰۰:۱۵:۱۰/خبر ۴۲۸۱/کدخبر۲۰۴۱۷/چ ۱۳۱/