مدیر توزیع برق مهاباد

قطع‌ برق مناطقی از شهر مهاباد در اثر وزش باد

توزیع برق مهاباد در مجموع ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ مشترک برق دارد

مهاباد/بالویز/اجتماعی/وزش تندباد در مهاباد موجب قطعی برق برخی مناطق شهری شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«مدیر توزیع برق مهاباد» گفت:وزش تندباد لحظه‌ای شنبه شب باعث قطع گسترده برق در برخی مناطق شهری شد.

«جلال زایر» اظهار کرد: بر اثر وزش تندباد لحظه ای و گرد باد، سیم های برق محله های؛ «تپه قاضی»، «شهرک کارمندان»، « زمین های شهرداری»، «صارم‌بیگ» و «کانی صوفی رشید» با هم برخورد و موجب اتصال و قطعی برق شد.

وی اضافه کرد:کارشناسان در حال بررسی علت قطعی برق، خسارت آن و برقراری دوباره جریان‌برق مناطق‌مختلف هستند و تاکنون برق برخی محلات نیز وصل شده‌است.

مدیر توزیع برق مهاباد از همکاری و همراهی شهروندان با ماموران اداره برق تا برقراری جریان برق در این شهر قدردانی کرد.

وی افزود: تنها شماره تماس برای پاسخگویی در توزیع برق مهاباد مانند سایر شهرستان‌ها شماره گویای ۱۲۱ است و مکالمات مشترکان در این سامانه ضبط خواهد شد و کد رهگیری برای افراد صادر می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد نیز گفت: با ورود امواج ناپایدار بارشی به منطقه شاهد بروز تندبادهای لحظه ای در این شهرستان هستیم و بیشترین سرعت تند باد ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده‌است.

«اردلان محمدپور» افزود:فعالیت این امواج‌ناپایدار تا روز سه‌شنبه هفته‌جاری در منطقه‌تداوم دارد اما بارش‌ها برای مناطق‌شمالی استان بیشتر از مناطق‌جنوبی پیش بینی می‌شود.

توزیع برق مهاباد در مجموع ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ مشترک برق دارد که از این تعداد ۷۸ هزار مشترک شهری و مابقی مشترک‌برق روستایی هستند.

مهاباد با ۲۶۵ هزار نفر جمعیت واقع در جنوب آذربایجان‌غربی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۰-۰۰:۰۷:۲۵/خبر۴۲۷۷/کدخبر۲۰۴۰۵/ ی ۱۲۷/