ناصر تردست

افزایش ۲۰ درصدی تولید انگور در مهاباد

پارسال نیز ۲ هزار و ۵۲۹ تن انگور از سطح تاکستان های مهاباد برداشت شده‌ بود

مهاباد/بالویز/اقتصادی/کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت:پیش بینی می شود که برداشت انگور امسال در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش سایت خبری بالویز«ناصر تردست»افزود: پیش بینی میکنیم امسال سه هزار و ۳۵۴ تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت ‌شود. که نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد:تبدیل باغ های غیربارور به بارور در هر ۲ بخش دیم و آبی، مساعد بودن شرایط آب و هوایی و برگزاری کلاس های آموزشی تغدیه اصولی و ترویج موجب افزایش میانگین برداشت و افزایش تولید انگور برای سال جدید شده‌است.

او اضافه کرد:در این شهرستان هم‌اکنون در مجموع۶۰۰هکتار تاکستان‌ وجود دارد که ۵۶۴ هکتار آن به صورت باغ‌های بارور و مابقی به صورت غیربارور است.

این کارشناس تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۸۳ هکتار از باغ‌های انگور در این شهرستان با میانگین چهار تا پنج تن در هر هکتار آبی و ۳۶۱ هکتار آن نیز به صورت بارور دیم با میانگین ۱۰ تا ۱۲ تن است.

وی اضافه کرد: پارسال نیز ۲ هزار و ۵۲۹ تن انگور از سطح تاکستان های مهاباد برداشت شده‌بود.

او افزود:پیش‌ بینی می‌شود امسال یک‌هزار و ۵۲۴ تن محصول از تاکستان‌های دیم و هزار و ۸۳۰ تن محصول نیز از مزارع آبی برداشت شود.

در این شهرستان در مجموع حدود ۱۱ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۱۳-۰۳:۱۷:۲۵/خبر۴۲۶۴/کدخبر۲۰۳۵۸/ ی ۱۱۴/