فرماندار مهاباد

مهابادی ها سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند

هم اکنون حجم مخزن سد این شهرستان به بیش از ۱۷۳ میلیون مترمکعب است

مهاباد/بالویز/اجتماعی/فرماندار مهاباد گفت:مصرف سالانه آب مهاباد ۳۰ میلیون مترمکعب است.

به گزارش سایت خبری بالویز«حسن عباسی» افزود:مصرف سالانه آب شرب این شهرستان ۳۰ میلیون مترمکعب است.

فرماندار مهاباد اظهار داشت:تلاش می کنیم مخزن‌سد را در مرز۸۰میلیون مترمکعب آب برای استخراج و تامین آب‌شرب شهروندان که جزء اولویت اصلی ماست،حفظ کنیم.

«حسن عباسی» ادامه داد:از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد این شهرستان برای مصارف مختلف رهاسازی شده‌است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد:امسال باتوجه به وضعیت مناسب بارندگی ها علاوه بر کمک به احیای دریاچه به تعذیه منابع زیر زمینی و همچنین احیای تالاب ها در جریان رهاسازی کمک شده است.

«عباسی»گفت:طبق سال های گذشته سهمیه ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمکعب بخش کشاورزی نیز باتوجه به درخواست کشاورزی و همچنین پیش بینی تاخیر بارندگی در پاییز امسال، تامین و رهاسازی خواهد شد.

او اضافه کرد:حفظ کیفیت و سلامت آب به ویژه در بالادست سد بسیار ضروری است که باید مورد تاکید متولیان امر قرار گیرد.

مدیر امور آب‌مهاباد هم گفت:هم‌اکنون حجم مخزن‌سد این شهرستان به بیش از ۱۷۳ میلیون مترمکعب‌رسیده که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته،۲۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

«خالد رحمانی» اضافه کرد:در حال حاضر خروجی آب با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل به بیش از ۱۶ مترمکعب بر ثانیه رسیده‌است.

وی با بیان اینکه ورودی آب به مخزن‌سد نیز در حال حاضر ۱۴.۵مترمکعب بر ثانیه است،افزود:این میزان پارسال کمتر از ۲ مترمکعب بر ثانیه بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۲/۲۵-۰۰:۴۸:۲۱/خبر۴۲۲۹/کدخبر۲۰۲۴۶/س ۸۱/